Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když láska chybí

Nerada píšu o politice, protože je intrikářská, prolhaná a neseriozní. Raději píšu o lásce která je často intrikářská, prolhaná a někdy smrtelná!

Je tomu už 45 let, když jsem byla o letních prázdninách na brigádě. Pracovala jsem v kanceláři s kolegyni, která byla opakem krásy. Vím, že bych to neměla říkat, protože na každém se najde něco krásného. Viděla jsem ji svýma mladýma očima: malá, neskutečně hubená a vrásčitá, jako stařena.. Přitom jí určitě nebylo ještě ani čtyřicet, protože měla dvě děti, kterým bylo kolem desetí let. .

Také měla manžela. Manžela bych asi měla napsat s velkým "M". V jeho přítomnosti zapomínaly ženské dýchat. Vysoký, štíhlý, tmavovlasý, jedním slovem: nádherný chlap. 

"Jsi překvapená? Je krásnej, vidˇ?," zeptala se mě zpříma.  Měla jsem ji svým způsobem ráda a nechtěla jsem ji ranit. Nemohla jsem se jí zeptat:

"Proč si vzal někoho tak ošklivýho, jako jsi ty?"

"Něco ti povím," řekla mi a já jsem si myslela, že se dozvím návod, jak "balit" takový nádherný mužský, jakým byl ten její. Zmýlila jsem se, nic takového mi vyprávět nechtěla.

"Znám ho od dětství, holky za ním vždycky šílely," zaslechla jsem v jejím hlase hořkost a pohrdáni (?) nebo jsem se zmýlila?

"On chodil s krásnou holkou z vedlejší ulice a vypadalo to, jako hotová věc. Každý si myslel, že ti dva se jednou veznou. Každý si to myslel a oni se zatím po několika letech rozešli. Překvapením bylo, když ihned po rozchodu s ní, začal randit se mnou. Brali jsme se po půl roce, chvátal a já jsem byla  štˇastná."

"Proč se ti dva rozešli?" chtěla jsem vědět proč velké lásky končí rozchodem.

"Také jsem se zeptala a dodnes toho lituju," povzdechla si. "On mi řekl, že si ji nikdy vzít nechtělt. Prý byla moc krásná a kluci nenechají krásný holky napokoji. Jednou by si našla milence a on by místo krásný holky měl pouze "krásný" parohy."

 "On ti vlastně řekl, že..."

"...si mě vzal, protože nejsem hezká," dopovoděla moje kolegyně. Neřekla: ošklivá, řekla: nejsem hezká. Muselo jí to moc bolet.

"Tak koho miloval? Tebe nebo tu krásnou holku?", nevzdávala jsem se. Stále jsem v tomto zapeklitém vztahu hledala: lásku.

"On nemiloval ani jednu z nás," řekla rozhodně a ihned dodala, jako by se bála, že se rozmyslí.

"Mám milence,"

Zděsila jsem se:

"To je přesně ten důvod, proč se s tou krásnou holkou rozešel. To, co nechtěl, má: "krásný" parohy."

"Neunikl tomu, manžílek," zasmála se (pomstychtivě?). Nebyla štˇastna, i když se o to snažila.                                                                                                                                                        "Víš, kdo je můj milenec?" zeptala se hrdě.

Příběh ještě neskončil, ale nemohla čekat, že budu hádat. Neznala jsem nikoho z jejího okolí.

"Jeho bratr."

"Cí bratr?" nemohla jsem to pobrat.

"Manželovo bratr. Nikomu nic neříkej. Příbuzenstvo by nás pochovalo."

Neboj, komu bych co říkala? Naštěstí nikoho neznám, tolik drama, komplikaci a nebezpečí.

"Už několik let jsem do něj zamilovaná. A on do mě," vydechla rychle. Ujištˇovala se, že to není jenom jednostranný vztah?  "Vdala jsem se za špatného bratra. Sice za toho hezčího, ale za špatného."  chtěla ukončit náš hovor.

"Co s tím chceš udělat?" myslela jsem, že to klubíčko ponížení, lhaní a nepravd by měla rozmotat.

"Nic, vůbec nic. Jsem štˇastná, že jsem našla někoho, kdo mě miluje. Jsem štˇtastná, že jsem našla někoho, koho můžu milovat."

Konec. Už jsme se o tom více nebavily a po brigádě jsem zmizela z kanceláře.

Tenkrát jsem ji nerozuměla. Muselo uplynout spoustu času, než jsem pochopila, že si někdy na prsou hřejeme lásku, která se mění v ne-lasku. A najednou na nás vykoukne: HAD. Ta nejjedovatější, nejnebezpečnějsí zmije

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Cas letí! Nikdy jsem o tvém příběhu nikomu neřekla, moje ex-kolegynˇko. Snad už ti to dneska neublíží. Po několika letech jsem tě potkala ve městě. Měla jsi černé šaty a řekla jsi mi, že ti zemřel manžel. Měla jsi kolem sebe několik černě oděných žen. Otázka proč zemřel, by nebyla vhodná. ------------------------------------------------------------------------------

Nerada píšu o politice, ráda píšu o lásce, která je někdy tak intrikářská, prolhaná a občas smrtelná.

 

 

Autor: Ivana Lance | pondělí 4.12.2017 19:02 | karma článku: 14,10 | přečteno: 573x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik