Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fotografování jako hobby

měl můj otec. Už od roku 1955 vlastnil fotoaparát a po mém narození si koupil dražší a lepší. Fotil rád, fotil všechno a všechny. Moje mamka mu pomáhala s aranžováním lidí i věcí před objektivem.

V bytě 2+1 neměli laboratoř. Negativy nechávali vyvolávat a fotky nechali udělat u odborníků. Lidé si to rádi zaplatili, protože tenkrát nebylo mnoho dobrovolníků, kteří by chodili po bytech a fotili narozeniny dětí nebo vánoce.

Jednoho dne přišla máti s objednávkou. Naši sousedi, se kterými jsme bydleli  na stejném patře, by měli rádi nezapomenutelnou vzpomínku na neopakovatelnou atmosféru Stědrého večera.

Po štědrovečerní večeři a rozbalení dárků, můj otec odešel k sousedům nafotit fotky. Mamka s náma dětma (brácha a já), zůstala doma. Mysleli si, že bychom tam s bráchou zlobili a oni by se nemohli    na focení soustředit.

Otec se vrátil od sousedů a zářil. Focení prý dopadlo dobře. Naaranžoval všechny a všechno a myslí si, že sousedi budou spokojeni. Můj otec byl vždycky perfekcionista, takže vidět ho tak rozzářeného, znamenalo, že výsledek bude velice dobrý.

"Fotky budou krásný," řekla mamka spokojeně.

 

Tolik povídání o fotkách u sousedů ve mně vzbudilio velký zájem. I já jsem se těsila, až fotky uvidím. Nemohla jsem se dokonce ani dočkat. To bude asi taková nádhera, jakou jsem ještě nikdy v životě neviděla.

Jednoho dne jsem spatřila na jídelním stole plastikovou ruličku. Kdo by si ji nevšiml. Stůl s háčkovaným ubrusem bělejším než napadlý sníh a na něm stála černá malá rulička. Váleček, ze kterého čouhal ocásek filmu. Viděla už jsem doma takovéto filmy alespon stokrát, a tak jsem zajásala: Fotky jsou tady. Chtěla jsem být první, kdo se na ně podívá a posoudí tu černo-bílou krásu.

Na plastikovou ruličku jsem dosáhla, a tak už jenom zbývalo zatáhnout za ocásek, který z ruličky vyčuhoval. Očekávala jsem fotografie, ale ono nic. Byla jsem zklamaná, tmavý pruh filmu jsem tahala z ruličky jako divá, ale žádné fotky k viděni. Prohledala jsem už celou ruličku, když do obýváku přišla mamka:

"Zničila jsi všechny fotky," zařvala.

"Fotky tam nebyly," řekla jsem na obranu a také zklamaně. Podvedli mě.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Cekáni na otce, až přijde z práce, nebylo veselé. Mamka byla zadumaná a smutná, což mě mrzelo. Neposlouchala, když jsem jí vysvětlovala, že tam fotky stejně nebyly. Určitě jde o omyl, který se vysvětlí.

Hodina "H" nadešla. Otec vstoupil do předsíně a přezul se do pantoflí. Mamka se ho zeptala, jestli se chce nejdříve najíst a nebo uslyšet špatnou zprávu.

Spatná zpráva byla fakt špatná. Otec skákal tak vysoko, až jsem si myslela, že proskočí stropem až na střechu. Po chvíli se uklidnil a rodiče obvinili jeden druhého.

Mamka: "To je nápad dát nevyvolaný film na stůl, když jsou tady děti."

Otec: :Kdybys ji pořádně hlídala, tak se to nestalo."

Obvinění padla a můj zadek zůstal bez ujmy. Nyní nastal čast zajít k sousedům a vysvětlit jim situaci. Mamka byla vždycky mluvčí jak tatˇkovo "firmy", tak naší domácnosti. Velice, velice těžko šla sousedům vysvětlit, že se "nedopatřením" film vytáhl z krabičky: "...ne, ani jedna fotečka nebude... bohužel...omlouváme se...uděláme jiné fotečky...zadarmo..."

Jediný problém byl, že už bylo po svátcích, po stromečku, po vánoční atmosféře. Byl leden. Fotky se nahradit nedaly.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sousedé se na nás zlobili, ale mě bylo občas těžké uhlídat.

Moje šumavská babička často říkávala:

"Tebe bych, holka, sama hlídat nechtěla. Ty jsi rychlá jako sr.čka."

Měla pravdu, než se otočili, už jsem lítala v nějakém průseru.

 

 

 

 

Autor: Ivana Lance | středa 13.12.2017 18:54 | karma článku: 9,57 | přečteno: 427x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik