Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje léto u bazénu

Ctete správně u bazénu, ne v bazénu, protože plavat neumím. Nikdo mě nebyl schopen naučit plavat, ani  ve škole ne. V zimě nás, děti, místo tělocviku vozili do městského bazénu a nejdříve učili splývat s kusem polystyrenu.

Nevěřila jsem, že mě může udržet kousek lehkého polystyrenu. Nohama jsem se odstrčila ode dna, plavčíku koukejte: snaha. Myslela jsem si, že jsem ho oblbla, protože nohy jsem do výšky nezvedla. Vidíte? Nejde to a poskakovala jsem u kraje bazénu i s polystyrenem. Netrpělivý plavčík neměl na moji hru náladu a občas se mě snažil postrčit směrem hloubka. Udělala jsem takový cirkus, jako kdyby se mě snažill utopit a on raději postrkování nechal. Vesele jsem si poskakovala u kraje bazénu a splývat ani plavat jsem se nenaučila.

Všechny pokusy naučit mě plavat byly marné. Nevím pokom jsem zdědila takovou hrůzu z vody. Rodiče sice vodu nevyhledávali, ale plavat uměli. Maminka měla snahu nás s bráchou plavat naučit.  O prázdninách, když jsme byli na  chalupě, nás vzala k rybínku. V rybníku, ve kterém se cachtala celá vesnice a jeji blízké okolí,  bylo narváno, Okolo rybníku byl jenom kousek trávníku, na kterém se nechala rozložit deka, takže ani lehnout si nebylo kam. Nešlo si otevřít knížku a číst si. Byl tam křik, smích a cákání vody, ale  to přece k prázdninám patří.... 

                                                                                                                                              Nejdříve jsem uvěřila nadšeným dětem, které skákaly do vody a potápěly se.  Uvěřila jsem ji, že je to opravdová slast a opatřně jsem do rybníka vstoupila. Chodidla se mi ponořila do bahna a nic nepomohlo ujištˇování, že kousek dál je písek. Vstoupila jsem do vody a rychle z ní vystoupila. Zkušenost s bahnem mi stačila. Prolézalo mi mezi prsty a byl to tak otřesný zážitek, že do vody mezi kapry a jinou havětˇ už by mě nikdo nedostal. Naštěstí brácha se plavat naučil, plán byl sice splněn pouze na padesát procent, ale já jsem maminku ukecala, a tak jsem mohla uniknout s knížkou do koutku.                                                                                                      

Moje vzpomínky na prázdniny jsou vzpomínky na posečenou trávu, kterou jsme chodili obracet, aby se nezapařila, na malinovou šťávu s vodou z kohoutku na dvoře, na knížky, které jsem hltala, na kluka s kytarou, který mi chodíval několik let hrát moje zamilované písničky.

 

 

 Nemusím říkat, že jsem ve svém životě bazény a jiná vodní zařízení nevyhledávala. To jenom v posledních letech o prázdninách, na stará kolena, doprovázím vnučku a svého manžela do bazénu. Bazén je společný pro lidi, kteří žijí v našem subdivision. Chodíme hned po ránu, než se ostatní lidé probudí. Jsem pouze doprovod, a tak jsem si myslela, že jako doprovod se nemusím  oblékat do plavek. Zmýlila jsem se, manžel vyžaduje, že když on musí ve svých sedmdesáti a něco letech do plavek, tak já ve svém "mladém" věku musím mít na sobě také plavky. Mám plavky, sedím pod střechou, kde běží větrák a ostřím zrakem sleduji vnučku, která se ve vodě čachtá a dávám jí rady, aby se neutopila. Svého manžela naviguju, kde má právě být, aby byl vnučce po ruce, kdyby se topila a potřebovala ho. Po dvou hodinách jsme už všichni značně unaveni z mých navigací a jdeme domů. To si vždycky oddechnu, bazén jsme přežili.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Lance | neděle 16.6.2019 22:44 | karma článku: 15,71 | přečteno: 602x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47,  aktualizováno  17:57

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  17:29

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

Arcon Personalservice GmbH
Elektrikář do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik