V čekárně

17. 09. 2019 15:18:04
V týdnu "T", den "D" a hodině "H" jsem usoudila, že při své dovolené v Cechách navštívím praktického lékaře. Vybrala jsem si ordinaci blízko místa, kde jsme s manželem byli ubytováni.

Očekávala jsem čekárnu plnou babiček a dědečků, jak jsem vždycky čítávala, že staří lidé si v Cechách chodí k doktorům popovídat. Příjemné překvapení, přede mnou byla pouze jedna pacientka, asi čtyřicetiletá žena.

"Fajn. Budu brzy na řadě a ještě stihnu přijít včas na schůzku se svoji kamarádku E. B." zaradovala jsem se a s manželem jsme se posadili na tvrdé lavici.

Přece jenom jsem se dočkala, po chvíli se přibelhala důchodkyně. Poznala jsem ji podle toho, že neustále naříkala a svěřovala se nám, že si jde pouze vyzvednout léky pro manžela. Ctyřicetiletou ženu však její hekání a bědování neobměkčilo a jakmile sestřička otevřela dveře a řekla: "Další", zaplula se sestřičkou do ordinace.

Tak jsme s manželem zůstali s důchodkyní o samotě. Manžel česky neumí, a tak jenom já jsem se dozvěděla, že stará žena je po operaci kyčle a vadí ji sedět, chodit, stát a vůbec existovat, protože doma na ni čeká manžel, který se nemůže pohybovat. Vnučka ji sem hodila autem a čeká na ni v autě před budovou lékařské ordinace.

S důchodkyní jsme měly dost času si popovídat, protože čtyřicetiletá žena byla v ordinaci hodinu. HODINU, to už omdlévala nejenom "důchodkyně", ale i já s manželem. Věděla jsem, že schůzku se svoji kamarádkou E. B. nestihnu, a tak když po "hodince" na mě přišla řada, otočila jsem se k důchodkyni a přívětivě jsem ji vyzvala :

"Tak, jděte, když chcete jenom napsat přášky pro manžela."

Radostně si poskočila, jak jí to vyměněný kloub dovolil a místo mě zmizela v ordinaci. Měla jsem skvělý pocit z dobrého skutku, který se mnou manžel nesdílel, poposedl na tvrdé lavici a zavrčel:

"To nemyslíš vážně."

Myslela. Dobrý skutek se počítá, ne? Cekali jsme další půl hodinku než důchodkyně vypoví doktorovi svoje zdravotní problémy a manželovo zdravotní problémy. Když odcházela, radostně na mě zamávala papírkem, na kterém měla nejspíš předepsané léky. Také jsem jí zamávala, i když jsem měla chutˇ na ni zahrozit a říct jí:

"Příště už mi nelži. Byla jste tam půl hodiny,"

Naštěstí další pacienti nepřišli, a tak jsem i já mohla vstoupit do ordinace českého lékaře.

Autor: Ivana Lance | úterý 17.9.2019 15:18 | karma článku: 26.31 | přečteno: 1900x

Další články blogera

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 81 | Diskuse

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma článku: 18.48 | Přečteno: 612 | Diskuse

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma článku: 21.31 | Přečteno: 580 | Diskuse

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma článku: 13.86 | Přečteno: 304 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 81 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 22.78 | Přečteno: 275 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.91 | Přečteno: 162 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.04 | Přečteno: 9139 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 394 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 955

Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...