Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Umíš španělsky?"

vystřelil na mě otázku vysoký, světlovlasý chlap. Zaregistrovala  jsem "HO" teprve tehdy,  až když  na mě promluvil. Zvedla jsem k němu oči a naše pohledy se střetly. Zvláštní teplý pocit mnou projel od hlavy až k patě.

Mrzelo mě, že ho zklamu a zašeptala jsem provinile:

"Spanělsky neumím," a přála jsem si španělštinu ovládat a nebo ho požádat, aby "chvíli" počkal, že se ji "doběhnu" naučit. Svůj pohled jsem stále nedokázala odtrhnout od jeho modrošedých očí  a mrzelo mě, že ho ztratím.

"Tak se budeme bavit anglicky," navrhl a usmál se. Měl nezapomenutelný, charismatický usměv. Celý "ON" byl neodolatelný, charismatický chlap, jehož kouzlu se propadá. Prostě, byl můj typ a kolik svých typů člověk ve svém životě potká?

Byl můj typ a vůbec mě nezajímalo o čem si asi tak chce se mnou povídat. Potkali jsme se před chviličkou a nikdy v minulosti jsme se spolu nesetkali. Přesto jsme si povídali a povídali. Cítila jsem takové souznění, jako nikdy v životě.

Povídali jsme si, byl Polák, který sem (do Ameriky) přijel zastupovat svého klienta. Byl právník? Nezeptala jsem se, nechtěla jsem, aby to kouzlo, které mezi námi bylo, zmizelo ve všedních dnech. "ON" nebyl pro dny všední.

Povídali jsme si. O čem? Už ani nevím, protože jsme si povídali dlouho. Tak dlouho jako je věčnost a já jsem se stále více a více rozpouštěla v jeho pohledu, v jeho slovech. Byla to láska. Cítila jsem to. Byla to láska na první pohled.

V podvědomí už jsem si balila kufry a odcházela jsem. Odcházela jsem s ním, byla jsem schopna opustit všechny a všechno, jenom abych mohla zůstat s ním. Vypadal na to, že mě odvede daleko od všedního dne, který se skládá z malých a velkých zklamání. Z malých a velkých uderů, které dostávám i rozdávám.

"Jsem unavená," přiznala jsem mu. Zbytečně, věděl to. Věděl i to, že jsem se zamilovala a že se s ním chystám odejit. Chystám se na dlouhou cestu. Odcházím.

Usmál se. Krásně se usmál:

"Popovídali jsme si moc pěkně, ale já mam manželku, kterou miluju. Také mám vnoučata, a ta jsou pro mne důležitá..."

Už nemusel říkat víc, nechce mě. Odmítl mě, ale necítila jsem ani ponížení ani zlost. Přestala jsem se v jeho blízkosti rozpouštět, vlastně jsem "HO" přestávala vnímat uplně. Zmizel, už vedle mne nebyl a já jsem se dávala "do formy". Formovala jsem se opět do podoby: člověka. V dálce jsem zaslechla tiché zvonění. Zvonění sílilo a sílilo, až mě z něj bolely uši...

Budík. Vzbudil mě budík. Byla jsem ve své posteli, vedle mě oddechoval manžel a já jsem se vyhrabala z peřin. 

"Mám vnoučata, a ta jsou pro mne důležitá..." slova, která mi utkvěla v paměti z celého toho prapodivného snu. 

Neodcházím. Nikam se nechystám. "ON" měl pravdu, mám dvě vnučky a ty jsou pro mne moc a moc důležité. Zádná unava se nepovoluje. Vyhrabala jsem se z postele a jsem ochotna začít nový den. Opět čelit malým a velkým zklamáním. Chytat i rozdávat malé i velké udery...

Manžel mi říkává:

"To je život, Bez bolesti by to nešlo."

 

Autor: Ivana Lance | úterý 17.12.2019 14:07 | karma článku: 20,64 | přečteno: 881x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik