Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč moje maminka nepůjčuje peníze?

Na poschodí má souseku, která je asi o patnáct let mladší, než moje maminka, a ta má každý měsíc problémy s penězi vyjít. Než dostane důchod, musí si pár stovek vypůjčit.

Peníze poctivě vrací, jakmile zabere důchod a nebo si zaběhne přivydělat na brigádu v obchodě.

"A ty jsi ji opravdu nikdy nepůjčila?" podivila jsem se, že sousedka nikdy nepožádala moji maminku o půjčku. Moje maminka je všude velice oblíbená pro svůj pozitivní pohled na život. Neustále se usmívá, vtipkuje, a tudíž musí to být lehké svěřit se takovéto osobě se svými problémy.

"Nepůjčila, nejsem přece banka, abych půjčovala lidem peníze," namítla maminka logicky.

 "A ona se tě nikdy nezeptala?"

"Prosím tě, ona si stále stěžuje, že nemůže s penězi vyjít. Byla zvyklá na lepší časy a ty už jsou pryč. A tak jsem jí spočítala kolik já mám důchodu, kolik mě stojí prášky v lékárně... Také jsem zavzpomínala na dávnou dobu minulou. Jak jsem si myslela, že budu pracovat i v důchodu a měla jsem mrtvičku a infarkt a byla jsem ve dvaapadesáti v důchodu. Poradila jsem jí, aby nekupovala nic, na co peníze nemá. Ještě jsem jí řekla, že šetřit se musí. Celý život jsem šetřila peníze, abychom si mohli některé věci koupit. Jo, nejsem bankomat ani charita," uzavřela maminka svoje důvody. 

Moje maminka je vlídná, usměvavá, nikdy si nestěžuje, i když už jí několik týdnů nejde televize. Od té doby, co se v Cechách najelo na nový systém, v maminčině baráku televize jde občas a jenom na chvíli. Stále je něco v nepořádku. Venku je zima, větrno, a tak se trpělivě dívá z okna a nebo si čte, pokud jí to oči dovolí.  

Moje maminka je trpělivá, laskavá a usměvavá, ale se žádným bullshitem (hovadinou) za ní nechodˇte. Věřím tomu, že pokud by jí sousedka svěřila svůj důchod, tak moje maminka by pro ni peníze ještě ušetřila. Moje maminka totiž celý život dokázala zorganizovat nezorganizovatelné. 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Lance | úterý 3.3.2020 16:34 | karma článku: 35,40 | přečteno: 1744x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty zavraždil ženu, tělo rozřezal do dvou kufrů

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:22

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik