Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

PES,

který nejdříve pouze štěkal, potom začal vrčet a nyní na vás cení zuby, vás asi v nejbližších dnech sežere. Ale ne, PES vás ochrání, za každou cenu každého zdravého člověka ochrání. Slibují vám, že si nenakoupíte, s rodinou se

o svátcích nesejdete. PES vrčí, v TV vám ukazují 24/7 zavřené obchody, zakryté regály. Z nemocnic vidíte záběry, kdy jsou pacienti na ventilacích. V novinách se dočtete, jak třináctiletý chlapec zemřel na covid a stříkala z něho krev a tento obrázek je dokonce zveřejněn. Bombardují vás čísly, kolik včera a kolik dneska a všichni se chovají, jako kdyby jiné nemoci nepřicházely v uvahu. Nezeptají se vás: A jak je vám lidí?

"Mám v sobě hroznou uzkost," říkala mi maminka už od doby, kdy začala TV vysílat zádušní mše a uváděla čísla, kolik lidí se nakazilo a kolik lidí zemřelo.

Poslouchala příkazy a poslušně chodila v masce, ve které se jí špatně dýchalo, protože má anginu pectoris a kdysi měla infarkt. Jednou si masku zapomněla vzít a šla nakoupit. A tam ji jedna zákaznice "seštěkala", a to bylo v době, kdy se o žádném PES ještě nevědělo. Od té doby maminka povinně chodila s maskou a chránila ostatní od nakažení.

"Já si připadám jako za protektorátu. Vzpomínky se mi vracejí, ten strach, nesměli jsme vycházet. Nesmělo se zabíjet zvířectvo, hrozilo, že pokud na to "oni" přijdou, popraví celou vesnici. Lidé museli jíst a příděly byly tak malé, že se zabíjelo načerno neustále."

"Čeho jsme se to dožili?" ptala se dále maminka, která po válce uvěřila tomu, že lidé už další hrůzy a války nepřipustí, že lidé se domluví. A najednou rok 2020 a žádná vysvětlení, žádná naděje, jenom zádušní mše. 

Co může takový 86ti letý člověk doma dělat, žádné návštěvy přijímat nemůže: "Abychom tě nenakazili," říkala jí rodina a přinesla jenom potřebný nákup a zmizela. Co může takový starý člověk doma celý den dělat? Poslouchá TV, v té době už  PES neustále štěkal a řval, že ochrání všechny lidi, že už ví jak: zavře malé obchody a restaurace.

Tak v této době, ve čtvrtek ráno se mamince udělalo špatně. Vysoký tlak a výsoký cukr, šupky, hupky do nemocnice na internu. Trvalo jim dva dny, než se maminky tlak stabilizoval a už začala věřit tomu, že by se mohla na vánoce podívat domů.

"Na pokoji s mamkou ležela paní s covidem, musíme se modlit, aby to mamka také nechytla," dělala si starosti švagrová v sobotu večer.

"Cože? Nemocnice neslyšela o opatření PES? Jak mohla dát dohromady pacienty, kteří mají problémy se srdcem a covidového pacienta?" nešlo mi na rozum a také jsem se modlila, aby ji tato nemoc nepotkala. 

"Je to špatný, Ivanko," sdělila mi maminka v pondělí v poledne.

"Co je špatný?" zatajil se mi dech.

"Já "to" mám, mám "tu" nemoc," sdělia mi neštˇastně. Přesunuli ji do třetího patra, tam, kde leží pacienti s covidem. 

Maminka má chycené průdušky, což mi dělá starost. Slyším to, když s ní mluvím, ale ona popírá, že by měla nějaké problémy.

A což takhle pozeptat se jejího ošetřujícího lékaře? Tak to by vám nejdříve někdo musel vzít telefon.

Telefony se v nemocnicích nezvedají.

Čekáme, co bude dál?  

 

 

 

Autor: Ivana Lance | úterý 22.12.2020 14:38 | karma článku: 26,61 | přečteno: 662x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:05

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik