Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Uzavření krajů, aneb nedrážděte policii.

Volala jsem kamarádce v Čechách. V unoru měla kovid a nyní je u ní doba pokovidová. Říkala, že v jejich městečku, které má něco přes pět tisíc obyvatel, snad každý onemocněl kovidem.  Souhlasila jsem, vím, to, vím.

V městečku, kde kamarádka bydlí, shodou okolností bydlí i moje pětadvacetiletá vnučka, a od ní vím, jak najednou  onemocněla celá jejich rodina, což je sedm osob. Koronavirus tam řádil neuprosně.

"Ale nyní jsme uzavřeni, postěžovala si kamarádka. Pokud chci vyjet do sousedního města, tak musím mít propustku. A já vyjíždím často, protože jsou v těchto měsících učetní uzávěrky."

"Pamatuješ za dávných dob, kdy existovaly padací mosty.?" zeptala jsem se a pokračovala, " Tam také musel každý předložit nějaký věrohodný dokument, aby byl vpuštěn do města. Ale tenkrát to bylo, aby se tam nedostal žádný narušitel. " 

"Tak ty věrohodný dokumenty, ty já si píšu, pokud tam potřebuju jet. Ale taková zajímavá věc je, že mezi naším městečkem: uzavřené zony a mezi vedlejším městem je několik metrů země NIKOHO. To je usek, než je opět cedule při vstupu do města: uzavřený usek. A já jsem si  v té zemi: NIKOHO,  hrála s policií na honěnou.

Jela jsem po silnici a opustila jsem povolenou zonu našeho městečka a policie stála u cedule vjezdu do vedlejšího města. Viděla jsem, jak se připravují, že mě zastaví. Ale já jsem z této zony: NIKOHO, odbočila na lesní cestu do prava. S tím nepočítali a asi jsem je zmátla, mysleli si, že jim chci ujet, naskočili do auta vystřelili za mnou. A já jsem si klídˇo pídˇo po pár metrech zastavila, otevřela jsem zadní dveře a vypustila jsem Ríšánka."

Ríšánek je její obrovský hafan, který se jel proběhnout do lesa v uzemí NIKOHO.

"Policie, když viděla pejsánka, tak auto otočila a jela zpátky. Myslela jsem, že až pojedu zpátky, že si opět zahrajeme na honěnou, ale ono ne. Už tam nebyli:" sdělila mi smutně.

"S policií si nehraj," varovala jsem ji.

"Vždytˇ člověk tady musí mít nějakou zábavu, jinak by se zbláznil," posteskla si a rozloučily jsme se, že si opět brzy zavoláme.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Lance | pátek 26.3.2021 11:15 | karma článku: 20,87 | přečteno: 995x
  • Další články autora

Ivana Lance

Tanec

Noční obloha se třpytila miliony hvězd, jako by se připravovaly na tanec. Měsíční svit zaléval louku stříbrným světlem a vítr šumící v korunách stromů zněl jako tichý doprovod noční melodie.

8.5.2024 v 23:42 | Karma: 9,07 | Přečteno: 178x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,35 | Přečteno: 597x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,61 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Prima a Nova se domluvily s provozovatelem dalšího úložiště

14. května 2024

Komerční televizní vysílatelé sdružení v Asociaci komerčních televizí udělali další krok k ochraně...

V cele slavkovské věznice hořelo, odsouzenci a dozorci se nadýchali kouře

14. května 2024  14:53

Při požáru vybavení jedné z cel v areálu věznice v Horním Slavkově na Sokolovsku zasahovaly v...

Rozsáhlé pátrání ve Francii. Útočníci přepadli dodávku a osvobodili vězně

14. května 2024  14:48

Skupina čtyř ozbrojených mužů ve dvou vozidlech přepadla poblíž francouzské obce Incarville...

Ženíšek prošel i u Pavla, prezident ho jmenuje ministrem pro vědu a výzkum

14. května 2024  6:01,  aktualizováno  14:47

Marek Ženíšek se stane ministrem pro vědu, výzkum a inovace. Prezident Petr Pavel ho jmenuje členem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 395
  • Celková karma 18,01
  • Průměrná čtenost 955x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik