Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Stála jsem za sklem,

za tenkounkým, průhledným sklem a věděla jsem, že tam na druhé straně je život. Věděla jsem, že i kdybych do skla ze všech sil kopala, mlátila a přinesla si k tomu i kladivo, všechno je zbytečné. Toto sklo je totiž nerozbitné.

Stála jsem za sklem a bylo mi to strašně líto, snad bych i brečela, kdybych ještě měla slzy. Kecám, nestála jsem za sklem, seděla jsem na židli a s hrůzou jsem k sobě tiskla svoji kabelku, potřebovala jsem se něčeho přidržovat. Seděla jsem na židli v čekárně a se mnou tam byla ještě druhá žena. I ona čekala na manžela, který musel jít na CT na vyšetření. Seděly jsme tam, dvě ženy, které čekaly na své manžely. Ona byla opálená a optimistická a povídavá.

"Žijeme na Kostarice, přijeli jsme sem pouze na vyšetření a zítra se vracíme zpátky," podělila se se mnou o život, který měla, ale já jsem se neměla o co podělit. Věděla jsem, že tam na druhé straně skleněné zdi je život, jenom nebyl pro mě, ani pro mého manžela. Křečovitě jsem se usmívala a ona mi povídala o slunci a o moři a já jsem se snažila načerpat trošinku energie z jejího vyprávění . Budu ji v příštích dnech potřebovat.

Stála jsem za sklem a ptala jsem se: proč zrovna já? Proč si nemůžu na chvíli vyměnit se ženou role, jenom na chvíli, abych si malinko oddychla. Proč nemůžu sklo, které je mezi ní a mnou obejít a říct bezstarostně: zítra odlétáme na Kostariku, máme tam slunce, moře a dům..., máme tam život. Co se stalo, že jsem byla ta druhá, ta za sklem?

Čekala jsem na svého manžela, až se po vyšetření vrátí do čekárny. Výsledek ještě nevěděl, ale znali jsme ho myslím oba. Nebyl opálený, jako byl manžel té paní z Kostariky. Můj manžel byl žlutý, jako žlutˇásek, nejenom bělmo v očích, ale i  kůže. Daleko více, než když zežloutl před několika lety poprvé a zažil radiaci a chemoterapii. Nyní byl opravdový žlutˇásek, Čičorečka.

"Půjdu zase na chemoterapii, jako posledně," utěšoval sebe nebo mě, při naši neveselé cestě domů. Jeli jsme se schovat za svoji zedˇ, která nás oddělovala od těch, co byli zdraví. Zedˇ, která nás oddělovala od života a smrti.

Tam, na druhé straně je život, přísahám...

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Lance | čtvrtek 5.5.2022 1:02 | karma článku: 23,33 | přečteno: 527x
  • Další články autora

Ivana Lance

Tanec

Noční obloha se třpytila miliony hvězd, jako by se připravovaly na tanec. Měsíční svit zaléval louku stříbrným světlem a vítr šumící v korunách stromů zněl jako tichý doprovod noční melodie.

8.5.2024 v 23:42 | Karma: 9,10 | Přečteno: 182x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,35 | Přečteno: 597x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,61 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 395
  • Celková karma 18,02
  • Průměrná čtenost 955x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik