Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje ex tchýně, aneb jak jsme přišli o domeček.

Svoji jedinou tchýni, kterou jsem poznala, byla maminka mého prvního manžela Zdenˇka. Měla šest děti a Zdeněček byl předposlední nejmladší. Narodil se předčasně a tchýně ho balila do vaty a dopékala ho v troubě.

V letech, kdy se můj ex narodil, se stále na vesnicích rodilo na poli. Děti z okolí Klatov se asi do inkubátorů nevozily, protože moje tenkrát budoucí tchýně byla moc hrda na to, jak si svého syna dobře "dopekla", protože z něj vyrostl statný jinoch.

Prvně jsem viděla svého budoucího tchána a tchýni v den, kdy mne bodla včela blízko oka, a tak jsem k nim přijela s polovinou znetvořeného obličeje. Alergie nealergie na poutˇ jsem k nim přijet musela a také jít na zábavu. Bylo to v plánu, že mne Zdeněk na poutˇpřiveze domů a představí rodičům. Moji rodiče už Zdenˇka několik měsíců znali, chodili jsme spolu přes celou zimu a on se do naši bytovky chodil zahřívat. Moji hodní rodiče nechtěli, abychom každý den courali po zmrzlých silnicích, tak ho pozvali k nám do bytu a udělali mu čaj. Ale to, co se dělo u nás ve městě, se nedoneslo až do vesničky u Klatov, že jsme vážná známost.

Domeček, ve kterém bydel můj budoucí tchán a tchýně byl jako z pohádky. Dokonce byl ze silnice přehlédnutelný, jak tak stál na konci vesnice hluboko v zelených lukách. Domeček byl totiž obrostlý kytičkama, to byla vášenˇ tchána a za ním bylo jezírko, kde plavaly rybky. Opravdu kouzelný domeček, o kterým mi Zdeněk říkal, že mu ho rodiče přepíší a on si tam přistaví svoje bydlení a tak my dva, budeme mít situaci, kde bydlet, vyřešenou. Budeme bydlet na vesnici, která je kousek od Klatov, ale jinak je to "prdelákov", a ještě s tchýní a tchánem ve stejném domě.

Otázka našeho budoucího bydlení mne netrápila, protože jsem si nedokázala představit, že bych se odstěhovala někam na vesnici a nechápala jsem, že Zdeněk, který už žil deset let v našem velkoměstě, by se hrnul zpět na vesnici. 

A měla jsem pravdu. Nehrozilo, že by moje budoucí tchýně dobrovolně přepsala domeček na svého syna Zdenˇka a myslím, že to začalo ihned tím dnem, jak jsem tenkrát se znetvořeným obličej vstoupila ve svých dvanácticentrimetrových podpatcích do jejich zahrady. Vysoké podpatky se zabořily hluboko do země, a tak jsem se poskakováním přemístˇovala do chalupy. Musím říci, že tam asfaltovka nebyla a já jsem působila jako městská husička. Ještě ke všemu moje do ruda nalakované nehty mandlového tvaru, a protože jsem vždycky měla nehty velice tvrdé, mohla jsem nosit i dlouhé, aniž se mi polámaly. Nemusím ani říkat, že jsem na make upu nešetřila a dlouhé a tenkrát husté řasy, jsem měla jako mávátka. Alesponˇ jedno oko jsem si nalíčila, když to pravé bylo ošklivě nateklé.

A tak mě poznala tchýně, která byla pouze o dva roky mladší, než moje šumavská babička a tchán, který byl ve věku moji šumavské babičky. Ano, byli ve věku moji šumavské babičky a ta na moje různé exkapády také nereagovala nejnadšeněji. Po pouti, když zasedla rodinná rada, v chaloupce, která vypadala jako kouzelný domeček z pohádky, nastalo  zděšení, koho si Zdeněček přivedl domů? Tchýně mu jistě v dobrém umyslu doporučila, aby se s tou "frfnˇou", což jsem měla být já, co nejdříve rozešel. Naše rodiče se překvapivě shodli, jeho rodiče viděli, že my dva se k sobě nehodíme, a stejně to viděli i moji rodiče. Všichni to viděli, jenom ne my dva, aby nám do toho přestali kecat, tak jsem otěhotněla a bylo vymalováno: mohla se chystat svatba.

A přesně tak, jak tchýně rozhodla, když mne prvně viděla, jak tam poskakuji z kamene na kámen, aby se mi podpatky nebořily do země, tak také udělala. Zdeněk žádnou chalupu nedostal. Po naši svatbě, kdy neuposlechl dobré rady svoji mámy, přepsala ji na svého staršího syna, který bydlel se svoji rodinou ve stejné vesnici v pronájmu. Chalupa jako z pohádky na Zdenˇka nečekala.

 

Autor: Ivana Lance | čtvrtek 6.10.2022 13:59 | karma článku: 28,86 | přečteno: 1535x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik