Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V době, kdy jsme pod maskou ukrývali pláč i smích

Stalo se to v době koronavirové. Při první zmínce o koronaviru a pandemii, byly z televize staženy všechny programy, a byla slyšet pouze hudba: zádušní mše. To bylo opravdu na hlavu. Nikdo nic nevěděl, a tak i do práce stačilo  

zavolat, že kvůli pandemii nepřijdete. Vydržela jsem sedět doma dva týdny a poslouchat v televizi zádušní mši a zjistila jsem, že na to nemám a rozhodla jsem se vrátit do práce.

Nevím, jestli si vzpomínáte, že v začátcích pandemie nás v televizi informovali, že roušky jsou k ničemu a nosit je nemusíme. V době, kdy jsem se rozhodla jít zpátky do práce, jsem usoudila, že v mém případě, kdy k lidem musím přistupovat na kratší vzdálenost, než je všeobecně doporučovaná, budu mít raději roušku. Ale po jednom pracovním dni jsem roušku dobrovolně vzdala. Chodit a mít roušku jsem nezvládla, nemohla jsem v ní dýchat. Pracovala jsem opět bez roušky do té doby, dokud nám je nenařídili. 

Později přišlo nařízení, že všichni pracovníci i hosté musí mít roušky a my jsme papírové roušky vyfasovali hned u vchodu do obchodu. Nosila jsem pouze papírové a měnila si ji každé dvě hodiny. V pracovní době jsem tedy spotřebovala a vyhodila čtyři roušky. Pohybovat se v jedné roušce více hodin jsem nedokázala, nemohla jsem v ní dýchat. Hadrové roušky a nebo na více použití roušky, jsem nenosila z důvodu, kdo by si balil použitou hadrovou roušku domů plnou bacilů? 

A tak se tento příběh stal v době, kdy jsme všichni museli být orouškováni, nejenom pracovníci v obchodě, ale i zákazníci.

Bylo sedm hodin ráno a v této koronavinové době jsme právě otevřeli. Obchod se pomalu probouzel, žádný velký nápor zákazníků, a tak jsem nečinně stála v ruce pracovní telefon, na kterém se mi zobrazuje, na jakém registru se co seskenovalo. Přišla ke mne stejně orouškovaná kolegyně a chvíli jsme kecaly, když se k samoobslužnému registru blížil vysoký štíhlý mužský, aby si seskenoval několik věcí, které si nesl v náručí. Na hlavě měl tmavou čepici kšiltovku hluboko naraženou do čela a na ustech tmavou roušku.

Věci na seskenování si položil vedle registru, mávl na mě a začal skenovat.

Udělala jsem rukou takový neurčitý pohyb, jsem zvyklá, že za šestnáct let jsem se stala v obchodě inventářem a zná mě snad každý stálý zákazník.

Chlapík kolem čtyřicítky seskenoval všechno zboží, kontrolovala jsem ho na svém telefonu. Nebyl důvod, aby si vyžadoval moji asistenci, hlavně v době pandemie, kdy se lidé k sobě raději ani nepřibližovali. On však skončil skenování, otočil se směrem ke mně a opět na mě mávl a čekal, že se k němu vypravím.

Co mi zbývalo, přerušila jsem řeč s kolegyní a vydala jsem se směrem k neznámému mladíkovi, který se neustále vyžadoval moji přítomnost. Nebylo mi jasné, co ode mě chce, když všechno dotedˇ šlo jako po másle, mohl jenom zaplatit a jít.

Přišla jsem až k němu a zahuhlala jsem si do své roušky s hlavou skolněnou k registru: "Do you need help?", a protože ten muž mne o hodně převyšoval, moje slova nedošla až do jeho výšin.

"No, mami, dáš mi na to svoji slevu?" zeptal se ten chlápek česky.

Vůbec jsem nezaznamenala český jazyk, mne překvapilo slovo: mami.

Mami?

Kolik vlastně mám dětí? Spočítala jsem je rychle, jedno, mám pouze jedno ditě, takže tento člověk maskovaný rouškou je můj syn. Musí být můj syn, když mi říká mami. Zděsila jsem se, co jsem to za mámu, když jsem nepoznala svého syna? 

Je pravda, že během pandemie jsme se vůbec nestýkali, nechtěli k nám chodit, aby k nám něco nezanesli. Nepomohlo ani vysvětlování, že stejně chodím do práce, ale kdybychom onemocněli, oni by si to vyčítali. Nikdy před tím jsem svého syna tak dokonale zakukleného neviděla. Také jsem ho v těchto končinách neočekávala, protože bydlí ve vedlejším městečku a k místu, kde pracuji, to má kolem třiceti minut jízdy autem. Ale musel u nás pracovně něco vyřizovat, a tak si zaběhl koupit svačinu...

"To je můj syn, nepoznala jsem vlastního syna..." volala jsem na kolegyni.

"Mami, já spěchám, projedeš svůj discount?" zeptal se mne syn opět.

Zase mi řekl: mami, během pandemie jsme byli několik měsíců rozděleni, tolik mi chyběli, a já jsem si v té chvíli uvědomila, že mami je nejkrásnější slovo na světě...

Já vím, že oslava matek už proběhla, a tak jsem se svým příběhem trochu zaspala, měla jsem jiné starosti...

Ale já miluji i slůvko: babi, některá bába si raději od vnoučat nechá říkat jménem, jenom aby na ni děti nevolaly: babi, ale to není můj případ.

 

Autor: Ivana Lance | středa 24.5.2023 21:48 | karma článku: 17,56 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik