Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Doktoři si mysleli, že mám srdeční infarkt a zatím jsem měla "pouze" zlomené srdce,

aneb: Lásko má já stůnˇu. Koho by tenkrát napadlo, že existuje kardiomyopatie takotsuba, kdy může intenzivní emočni nebo fyzický stres způsobit rychlou a závažnou slabost srdečního svalu.

Akotsubo kardiomyopatie nebo syndrom zlomeného srdce je nově zjištěný syndrom a lékaři říkají, že pacient umírá na syndrom zlomeného srdce ..." Když přijde na takotsubo,,vidíme všechny testy, které poukazují na infarkt."

https://www.hopkinsmedicine.org/heart_vascular_institute/conditions_treatments/conditions/stress_cardiomyopathy/symptoms_diagnosis.html

Bylo mi tenkrát kolem šestadvaceti let a měla jsem zlomené srdce, jenom jsem to ještě nevěděla. Ze všech sil jsem zachranˇovala svoje první manželství. Přála jsem si, aby fungovalo. Většinu večerů jsem trávila čekáním na manžela. Pokud domů nepřišel do deseti večer domů, šla jsem si lehnout, ale nespala jsem. Cekala jsem na něj. Bylo to nejlepší řešení, protože jsem nikdy nevěděla s jakou přijde. Casto cítil, že v nočních hodinách musí vychovávat našeho syna, a tak, ačkoliv bylo po půlnoci, byl schopen rozrazit dveře v synovo pokojíku, rozsvítit velké světlo a zařvat: "vstávej"...

Takových výstupů jsem chtěla ušetřit syna i sebe, a tak jsem nespala a pokud manžel otevřel vchodové dveře, vstala jsem z postele a šla jsem ho přivítat. Nejčastěji: "Chtěl bys něco k večeři? Jedl jsi?"

Snažila jsem se, aby moje otázky nezněly nijak provokativně a toho "památného" dne, si manžel opravdu večeři dal. Nezavrčel, jako mnohokrát předtím, a nešel sebou prásknout do postele. Dal si večeři a já jsem s ním seděla u kuchynˇského stolu. 

Tiše jsem mu říkala, jak mi vadí, že domů nepřijde včas a co mu na mě vadí, co bych měla změnit, aby byl v manželství spokojený?

Vrčel, že nic, že možná jenom není zralý pro manželství, a to byl o pět let starší, než já. Samozřejmě,  že jsem na tuto skutečnost nepoukázala, byla jsem ráda, že jsme spolu vedli dialog. Mluvili jsme spolu. Slíbil mi, že se pokusí chodit domů včas a na našem vztahu budeme pracovat. Tato probdělá noc mi nepřipadala zbytečná. Cítila jsem, že jsme se možná pohnuli kupředu.

Radost z naší domluvy trvala přesně do příštího dne do pěti hodin odpoledne, kdy manžel domů nepřijel.  Bylo mi jasné, že mu ujel autobus. Do práce jezdil autobusem z našeho města do vedlejšího malého městečka a autobusy po páté hodině nejezdily často.

Byla jsem zklamaná a pokaždé, když jsem byla zklamaná, tak jsem pekla palačinky a se synem jsme si je mazali marmeládou a jedli jsme a jedli. Nemusím asi zdůraznˇovat, že synovo oblíbené jídlo byly palačinky, měli jsme je neskutečně často.

Tento den jsem byla opravdu velice zklamaná, porušil dohodu, naše manželství pro něj nic neznamená. Přála jsem si to vyřešit, jednou provždy vyřešit, ale neexistovalo řešení...

A jak jsem byla tolik zklamaná, pustila jsem se do koláčů. Napekla jsem asi 8 velkých chodských koláčů. Skončila jsem k půlnoci, Nebylo mi lépe, naopak...Věděla jsem, že to bude druhá noc, kterou nebudu spát. A já jsem se cítila neskutečně vyčerpaná.

Byla to dlouhá noc, manžel domů nepřijel a já jsem nespala.. V pět hodin ráno jsem vstala, na sedmou jsem odvedla syna do družiny a potom jsem šla do práce. Nebylo mi dobře. Taková tíha na prsou, nemohla jsem ani dýchat, bolely mě všechny vnitřnosti včetně srdce, a tak jsem místo oběda v práci, jela k doktorovi. Myslela jsem si, že mi dá nějaké léky a půjdu si domů lehnout....

Ale domů jsem se dostala až za týden. Záchranka mě vezla s infarktem. Nesměla jsem vstát z postele, nesměla jsem se pohnout, dokud doktoři neměli výsledky testů. Večer mi přišli sdělit radostnou novinu, nebyl to infarkt. Byla to unava a přepracování

Než mě pustili po týdnu z nemocnice, doktorka mi dala radu, kterou se oháním pokaždé, když mi není do skoku. Rekla mi? "Pokud budete mít doma vrstvu prachu, a nebudete se cítit na to, abyste uklízela, tak si raději lehněte. S vaším srdcem potřebujete víc odpočinku."

Byla jsem ten den možná utahaná, dvě noci nevyspalá, ale to, co mě dostalo: tak to bylo opravdu zlomené srdce. A jsem ráda, že odborníci to nedávno potvrdili: Zlomené srdce existuje...

Nejhořší pro mně bylo, že toho dne jsem si musela přiznat pravdu: mojemu manželovi nezáleží na našem vztahu. Musela jsem přestat věřit člověku, kterého jsem stále tam uvnitř obhajovala. Clovek, který mi měl být nejblížším kamarádem se mnou jednal jako nejhorší nepřítel. Neměl slitování, nebyl mi oporou.  Přestala jsem věřit svému manželovi a rozhodla jsem se, že i já mu přestávám být oporou. Bylo to hrozné, bylo to těžké rozhodnutí, milovala jsem ho, a svoji lásku jsem zadupávala do prachu. Učila jsem se ho nemilovat, protože ani on mě nemiloval. Učila jsem se ho nenávidět. V mém srdci byla lítost, pláč, ale i zloba a nenávist. Učila jsem se citově zemřít, protože jenom tak jsem s ním mohla fyzicky přežit.

 

Autor: Ivana Lance | pátek 19.4.2019 23:44 | karma článku: 19,62 | přečteno: 547x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 590x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik