Děkujeme za pochopení.
J14i27ř62í 43V65o59l63k13a
Snažil jsem se to tomu pánovi vysvětlit trochu složitěji o školství v Kanadě, nevyšel jsem z toho dobře, je si jist svou pravdou, ztráta času. Vám i palce na nohou nahoru, napsala jste to jednoduše a pravdivě. Funguje to výborně, děti se tam nesnaží nic předstírat a jsou pořád dětmi. Díky.
H23a21n57a 70V19l74k22o76v96á
Máte pravdu. Mnohokrát jsem se zamýšlela nad praxí některých učitelek obzvláště v první a druhé třídě (většinou na prestižnějších školách) a tlakem některých rodičů na soupeřivost (a tím pádem "tlak na výkon") mezi dětmi....
Těmto lidem absolutně uniká že ti v první třetině sice budou spokojení, nicméně ty na opačném konci to může pořádně otrávit. A to dlouhodobě.
L32i84b48u48š90e 13P90a41l51k78o27v42á
pokud se t bude brát jako informace o tom, jak na tom dotyčné dítě a jak si vede ve srovnání s ostatními tak je to naopak v pořádku a může to být stimulující pro lepší výkon, přílišná soutěživost naopak může být zničující-asi spíš záleží jak se k tomu staví rodiče
I36v14a27n86a 25L45a89n70c19e
Deti maji body, takze do urciteho poctu bodu je to : "A", potom "B"....., takze kazdy vi, kdy je zapotrebi pridat. Deti prinesou testy domu a rodice vidi, kde dite udelalo chybu a co nezvlada. Odpovedi uciteli se neklasifikuji, je to spise hra. Dulezite je potom, jak dopadnou testy.
J56i36r89k21a 21B32r92u76n94n51e49r
Pro děti je dobré vědět jak na tom jsou, relativně, mezi sebou. To co popisujete je výchova "ve skleníku" a zůstanou v tom skleníku i v dospělosti. Se všemi plusy i mínusy. Amerika, postavená na soutěživosti a konkurenci zmizí.
L65u68d36v77í64k 74S62m91ý28k51a50l
Za mého mládí se tvrdilo, že každá "domovnice" se může stát "ministrem". Vědělo-li se o ní veřejně, že ve škole měla trojky a čtyřky, nikdy se "ministrem" nestala...
Měla zřejmě smůlu, nežila v dnešní době. "Nikdo" to nebude vědět, jen ti kdo ji do funkce "instalují"...
I38v22a50n85a 16Z40b82u92b39n32o16v87á
A s tím utajováním nesouhlasím. Vám to přijde normální, nevědět jak to zvládli ostatní spolužáci? Vy jste si se spolužáky o písemce nepovídáii? Co kdo odpověděl, kolik měl chyb, jak to správně mělo být... i takto se dá naučit. A je Mařenka opravdu tak hloupá aby sama neviděla, že jí to jde víc ztuha a pomaleji než Pepíčkovi? Musí to někdo vyhlašovat? Buďme proboha normální. Známky jsou orientační, stresovat může děti až ta hysterie kolem nich, a to uváděné utajování do ní řadím.
I75v57a58n37a 78Z80b96u63b56n37o77v75á
To co popisujete není třídní schůzka, ale rodičovské hodiny. Podobně zavádějcí je i ostatní obsah. Nikdy jsem nezažila že by se na třídní schůzce řešilo kdo je v čem nejlepší ve tříde a další naznačené věci, a to mám tři děti. Řešily se vždycky věci obecného charakteru, třeba jaké budou mít děti učebnice, jak budou organizovány nějaké školní akce a pokud byly připomínky k tomu jak se děti neučí nebo co jim dělá potíže, tak nikdy ne jmenovitě, ale obecně. Je hezké že vnučka má možnost se rozvíjet v americké škole, ale nešvary podsouvané českému školství mi přijdou nevyjadřující realitu, alespoň moji ne.
Z67d76e48n32ě50k 82Ž96í51k67o15v97e76c69k35ý
Tak třeba v "Marečkovi" se známky jmenovitě oznamovaly. Když matematik omylem přečetl horší známky, tak musel Kroupa upozornit ostatní rodiče, že se to týkalo jiného žáka z jiné třídy :-)
R62a92d11k21a 27K59i80e60l30b15e47r82g20e30r86o93v10á
:)známky nahlas neříkám. Na vysvědčení se vejdu do trojky, to se přijme. Dílčí testy a známky z nich, ani chyby pro pobavení ostatních nezveřejňuji, nebo semtam a anonymně, když je třeba nesmysl ve třídě vyvrátit. O čtyřkách, horších trojkách a nedejbůh pětce ... nevím, kdy jsem vůbec kdy jakou dala, třída neví. Dětem bohatě stačí, když je doma podle známek rodiče pořád srovnávají s úspěšnějším sourozencem. Pokud se má dítě srovnávat s věčným porovnáváním ještě i ve škole, nedivme se, že škola je něco, kam se jde s bolestí žaludku. Známky stresují. Stresují i tak, ale tohle je samozřejmě další z mnoha věcí, která do známkování vstupuje a ke známkování bohužel často neodmyslitelně patří. Tedy co já říkám - známka v sobě obsahuje něco málo pozitiva, ale v součtu negativ z mnoha různých ohledů - jeden je ten, o němž píšete, jsou známky všelijaké číslo, často irelevantní, devalvované a jsou skoro přežitek.
Z44d73e27n39e91k 60J52i55r34o63u29š69e59k
A nestresovaný žák vezme doma pistoly a jde si to do školy vyřídit.
R66a53d65k44a 70K54i25e59l26b86e26r27g26e13r10o86v30á
a ten stresovaný se učením a školou stresoval a stejně dělá chyby. Ale ani to není tak strašné - chybu dělat, aby si kvůli tomu musel vzít pistoli.:))
P79e20t97r 41K94o17r84e69c42k58y
Všechny školy jsou dávno za mnou, ale musím přiznat, že známka ve mně stres nevyvolávala, bylo to jen číslo, to co stresovalo byla reakce rodičů a důsledky, které mě očekávali. To ovšem skončilo na vejšce. Ta otázka by asi měla znít, jak zareagovat, aby z toho byl nějaký užitek, přínos, aspoň tak jsem se to snažil doma vysvětlovat.....
- Počet článků 394
- Celková karma 22,04
- Průměrná čtenost 958x
IT TALKS.
Listen to the silence,
IT SPEAKS.
Listen to your heart,
IT KNOWS.
(Native American Proverb)