Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Bohužel se i toto děje. Kdo se s tím nesetkal ve své blízkosti, může pochybovat a třeba i celkem objektivně argumentovat, ale pokud je "obětí" takového chování váš milovaný rodič v pokročilém věku, či jiný blízký člověk, který se právě z důvodu stáří nemůže takovému jednání adekvátně bránit, pak je to zoufalé a teprve potom prohlédneme. Dokud se o tom jen čte, netýká se nás to, ale zažít to... ach jo.

Ono se nejedná jen o lékařský personál. Před třemi lety přivezla sanita z nemocnice domů kamarádčina devadesátiletého tatínka. Protože do nemocnice ho odvážela rychlá, měl na sobě jen pyžamo, župan a bačkory. Rodina si tatínka chtěla po pobytu v nemocnici odvézt domů sama, tak mu tam oblečení nepřivezli, aby nepřekáželo. Kamarádka je učitelka, byla ten den s dětmi na školním výletě a o otcově propuštění do domácího ošetřování nevěděla. Bylo to nějak narychlo, asi potřebovali uvolnit postel. Jenže ten saniťák starého pána i s taškou vyložil před domem, zeptal se, jestli má klíče a když dostal souhlasnou odpověď odjel. Bylo to v zimě a den před tím napadal sníh. A ten dědeček se v županu a v bačkorách brodil zahradní cestičkou ke svému domečku, do kterého se nedostal, protože zkřehlými prsty nezvládl odemknout. Dopadlo to dobře, ale jen o fous. Kamarádka i z výletu volala do nemocnice, aby zkontrolovala, jestli si pro něj odpoledne nemají přijet. Když slyšela, že už ho domů odvezli, zavolala známým, aby tatínka pro jistotu zkontrolovali. V tu chvíli netušila, že mu tím zachránila život.

Vše je zkrátka o lidech. Je to tak.

6 0
možnosti
Foto

Kdybych Vám měla vyprávět svoje zkušenosti s mojí maminkou, bylo by to dvakrát delší, než je příspěvek pana Vodvářky. Takže to shrnu jedinou větou - trvat bezpodmínečně na tom, že se svým člověkem pojedu do nemocnice také a budu tam s ním dnem a nocí všude.

1 0
možnosti
Foto

Samozřejmě, že ze svého úhlu pohledu máte pravdu. A teď Vám napíšu cosi z druhé strany.

Příjmová ambulance je v podstatě první zákop na frontě. Většinou je tam mladý lékař, v drtivé většině bez atestace. Za noc mu přivezou podobných lidí, jako je Vaše maminka desítky. On se musí v řádu minut rozhodnout, jestli jde o vážný stav nebo o cosi, co může počkat. Ambulance nemá lůžka, aby si tam mohl čekající nemocný odpočinout. Pokud bývají v čekárnách polstrované sedačky, tak bych Vám je rád ukázal po několika měsících, když na nich seděli chlapíci, kteří na ně vypustili svůj alkoholem zmámený žaludek. Právě z hygienických důvodů jsou tam lavice se snadno udržovatelným povrchem.

Pokud Vaší mamince - bez ohledu na věk - zjistili, že nemá závažné a život ohrožující onemocnění, nebyl důvod ji nechávat v nemocnici (tam bývá většinou přes noc plně obsazeno v rámci úspor). Na sanitku se opravdu čeká dlouho. Víte proč? Protože dělá mobilní ambulanci lidem v terénu, kteří si sanitku klidně zavolají k úplné banalitě domů. A dispečer není někdy schopen poznat, nejde-li o vážný stav. Tak ji tam radši pošle, aby nebyl průšvih.

A nakonec. Dnes jsem mluvil s jednou mladou ženou, jejíž tchýně - Řekyně - jela do nemocnice k ležení na lůžku před nějakým zákrokem. A tam je běžné, že příbuzná je s ní celých 24 hodin a dělá ji veškerý servis - včetně výměny potřísněného prádla, umývání, krmení atd. Protože tam tyto práce sestry nedělají.

Byla by fajn, kdybyste své zkušenosti zveřejnila svému poslanci. Třeba se něco v našem systému pohne. Lékaři s tím zmůžou jen málo, jestli vůbec něco.

A mamince přeji hodně zdraví.

5 0
možnosti
LH

Nepohne.... Takhle "zlikvidovali" už pár lidí co znám a stížnost to se každej boji... Moje pribuzna prosila ať si nestezujeme říkala vy tu nebudete celý den já ano....

1 0
možnosti
Foto

Já asi byl pokaždé v nějaké nemocnici, kde to funguje. Náhoda?

Nicméně držím palce, aby to vše dobře dopadlo.

2 0
možnosti
VV

Vidite, ja teke, ale nikdy to nebyla ta ceska. ;-D

0 0
možnosti
JR

to je presne-porad se lidem pousti masirka, jak zdravotnictvi potrebuje penize penize penize na platy, zarizeni, pristroje..ale pece a starost o pacienta se uplne vytratila...pacienti jsou nutne zlo:-/

0 3
možnosti
MK

To já před lety odvezla otcovu druzku do nemocnice, neboť doma omdlela a upadla. Zda byla v bezvědomí, nevím, nebyla jsem u toho. Dr. na ambulanci se na ni ani nekoukl, nezměřil tlak, nic a mně řekl, že to zná, že mladí se chtějí zbavit starých lidí soupnutim do nemocnice. A ať ji odvezu domu, že jí nic není. Sestra jí aspoň změřila tep, mrkla na doktora a už to litalo. Otočil. Hypertenze, okamžitě hospitalizace a po vyšetření se zjistila hyperglykemie. Stěžovala jsem si primarovi ohledně přístupu, vysumelo to do ztracena. Tento MUDr. se každé volby snaží dostat do parlamentu, marně.

2 1
možnosti
IL

I42v44a86n95a 47L60a68n54c71e

13. 3. 2019 16:37

to je tak smutne. Clovek, aby hlidal doktory a hadal se s nima.;-(;-(;-(

0 0
možnosti
IL

I64v44a63n91a 56L70a34n57c81e

13. 3. 2019 16:13

volala jsem do nemocnice, kde mamku rano osetrovali. Sestra rekla doktorovi, pani sili y Ameriky kvůli mamince. Doktor mi rekl, ze ji rano nevidel, a tak nevi, ale maji plnou nemocnici a pokud to maminka nemůže zvládnout.... Maminka znova zvraci, bracha tam s ni opět pojede. To je Kocourkov. Lide trpi, protože se vytratila lidskost.

0 0
možnosti
MK

Ať ji odveze do jiné nemocnice.

1 0
možnosti
JJ

J76a34n 73J21e70l17í95n19e96k

13. 3. 2019 15:26

Moje zkušenosti s nemocnicemi jsou rovněž šokující. Jen pro příklad - jednou jsem ležel na obsazeném třílůžkovém pokoji "pro nedostatek místa" jako čtvrtý pacient pod umyvadlem na zemi! Jindy a jinde jsem v sobotu večer dostal dva tenounké krajíčky suchého chleba a tavený sýr (trojúhelník), na němž bylo natištěno, že je z Polska a že v něm není mléko. Poprosil jsem alespoň o další krajíc, ale bylo mi řečeno, že už není. Ve stejné nemocnici mi prozradila uklizečka, kolik plných tašek jídla si kuchařky denně odnášejí domů!

Že jsem po katetrizaci (zavedení stentu) musel čekat na sanitku hodiny, jsem vyřešil, když jsem nakonec jel domů veřejnou dopravou a nakonec stopem...

A když se budete chtít podívat na mimořádně ošklivou jizvu na mém břiše, povím vám, jak mi slepé střevo "smolil" úplně opilý chirurg, takže jsem šel na reoperaci, ani ta se mu nepovedla, teprve třetí "pokus" jinde vyšel...

Nebudu tady psát, kterým nemocnicím se vyhýbat, protože se v nich umírá místo uzdravování, žalovaly by mě...

0 0
možnosti
IL

I59v56a96n12a 89L57a97n16c22e

13. 3. 2019 15:34

To je hruza, a nikdo s tim nic neudela?;-(;-(;-(

0 0
možnosti
Foto

No to je strašné. Můžu se zeptat, kde se to stalo?

Vám karmaR^

1 0
možnosti
IL

I23v23a68n18a 66L45a66n38c28e

13. 3. 2019 15:21

V Plzni, ale nevim nemocnici, asi na Lochotine. Tam nejspis vozi sanitky pacienty. Jsem s brachou stale na telefonu. Bojime se noce, mamka ma nemocne srdce... Diky za precteni.

1 0
možnosti
  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik