Všichni Střelci mého života

9. 08. 2019 15:56:28
První český manžel se narodil dvanáctého a byl Střelec. Střelec a Panna, on optimista, s dobrodružstvím pod kůží, který nesnáší žádná omezování. A já, Panna, kritická a kousavá satira je můj mateřský jazyk.

Přesto Střelec a Panna jsou na začátku vztahu k sobě magicky fyzicky přitahování, a já bych byla přísahala, že to je: láska. Střelec je upřímný, dozvěděla jsem se o všech jeho milenkách, potřebuje delší dobu, než se naučí žít v partnerském vztahu. A tak jsme to stále dokolečka zkoušeli a zkoušeli. Devatenáct let bylo dost dlouho: Rozvod.

-------------------------------------------------------------------

Byla bych přísahala, že nová známost bude ten pravý, že to je láska. Narodil se desátého a byl Střelec. Ze začátku mi bylo v jeho rozprostřených sítích báječně, byla jsem to JA, na koho soustředil veškerou pozornost. Střelec a Panna mají k sobě neuvěřitelný chemický vztah. Promíjela jsem mu jeho lásku k flirtování, ke společnosti, byla jsem s ním. Nejde být dvacetčtyři hodin připoutána k jinému člověku. Jak moc mě ranilo, když jsem viděla, slyšela, cítila jeho rozprostřené sítě, pokud se vyskytovala v okolí žena, která ho zajímala. Trpěla jsem, měla jsem chutˇ na ni zařvat: nevěř mu, je to iluzionista, brebta a lhář. Ale nebylo to přesně to, na co jsem tenkrát naběhla i já? Na pohádky. Po dvou letech jsem se odplazila s krvácejím srdcem, to se ti povedlo, Střelče.

----------------------------------------------------------------

Datumům narození jsem nevěnovala pozornost, a tak mi ušlo, že můj první americký manžel se narodil osmého a je Střelec. Miloval ponocování a celé dny mohl prospat. Byla jsem pravým jeho opakem. Jsem skřivánek, vstávám v pět "s písničkou na rtech" a k tomu nepotřebuju žádné kafe. No, s přibývajícím věkem i mě občas zamrzne písnička na rtech v ranních hodinách, ale v pět vstávám každý den, i když nemusím.

Jak by dopal tento vztah Střelec s Pannou nelze říci, protože po osmi a půl letech zemřel a z toho čtyři roky byl nemocný.

Jeho zamilovaná písnička:

-----------------------------------------------------------------------

Do posilovny jsem zavítala po několika měsících po Nickově smrti. Zeny, pokud chcete navázat známost, jděte do posilovny. Jen co jsem vešla, od posilování jsem zvedla proplešatiletého, vysokého chlápka. Měl svaly tak akorát, žádný stereoid.

"Pojdˇ, vysvětlím ti, jak co máš používat," řekl mi přátelsky a dal mi návody k přístrojům. Jako kdybych neuměla číst, ale dělalo mi dobře, že mám s kým promluvit.

"Přístě, až sem budeš chtít jít, tak mi zavolej," strkal mi do ruky vizitku s telefonním číslem. "Půjdu s tebou, řeknu ti, jak máš cvičit," podbízel se.

Od Nickovo smrti jsem si připadala příšerně sama, a tak jsem mu zavolala. Po cvičení jsme sedávali venku na lavičce a povídali si. Povídali si a povídali si. Byl opálený, vysoký, svalnatý, byl živý, byl teplý... Ne, teplý, jako teplý, teplý jako, že v něm proudila krev.

Nick umíral doma, každý den k nám docházela pani z Hospicu a já jsem se o manžela starala čtyřiadvacet hodin denně. Paní z Hospicu mě naučila sledovat smrt, která přicházela. Nejdříve mu zmodraly prsty u nohou, potom nohy a další den smrt postoupila ke kolenům... Měl zdravé srdce, a nechtěl ten boj vzdát... Byl každým dnem studenější a studenější...Poslední den, než zemřel, měl už teplé pouze čelo, které chladlo a chladlo

A ten chlap, který vedle mne seděl na lavičce, byl živý a teplý, ale já jsem byla zmrzlá z manželovo smrti na tolik, že mě nemohl rozehřát ani tento o pár let mladší chlápek. Jenom jsem cítila ty jeho sítě, jeho zájem... a zažili jste De ja vu? Věděla jsem, že něco takového jsem už v minulosti prožila, uplně stejné pocity, a tak jsem se ho zeptala:

"Kdy jsi se narodil?"

Když mi řekl, že šestého prosince a je Střelec...., projela mnou zimnice. Došla mi ta posloupnost datumů, toho, že se neustále točím v kruhu, že už je načase z něho vystoupit. Tohle nemohla být náhoda, je čas jít dál. Nickem se kruh definitivně uzavřel.

Zvedla jsem se z lavičky, řekla jsem sportovci, že o seznámení nemám zájem. Ne, ani o kamarádství, asi by nepochopil o jakém kruhu mluvím a jaký kruh právě uzavírám.

Autor: Ivana Lance | pátek 9.8.2019 15:56 | karma článku: 20.72 | přečteno: 526x

Další články blogera

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.38 | Přečteno: 348 | Diskuse

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma článku: 18.90 | Přečteno: 621 | Diskuse

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma článku: 21.49 | Přečteno: 585 | Diskuse

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma článku: 13.86 | Přečteno: 306 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.38 | Přečteno: 348 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.72 | Přečteno: 440 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.11 | Přečteno: 185 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.26 | Přečteno: 9256 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 394 Celková karma 20.19 Průměrná čtenost 955

Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...