Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cesta na chatu

V osudný den, kdy jsem se měla vydat na velkolepou cestu na Jirkovu narozeninovou oslavu zastrčenou v malé chatce hluboko v lesích, přede mnou stál nelehký ukol, dopravit se tam.

Ještě jsem se nezmínila o tom, že usednutí za volant auta bylo pro mne tak skličující, jako výprava do džungle.

Vždycky jsem upřednostnˇovala plyšové pohodlí sedadla spolujezdce, ale v tento osudný den byl zkušený šofér nepolapitelný.

K autu jsem přistupovala uctivě, jako by to byla mimozemská lodˇ a já ji měla řídit. Nikdy jsem nebyla odvážný řidič, který sebejistě sviští po silnici rychlostí závodníka rallye. Naopak, už dopředu jsem přemýšlela, jak mám proboha donutit tuhle kovovou bestii, aby se pohnula dopředu, aniž by o mě všichni řidiči na silnici věděli. Bála jsem se, že na sebe budu upozorˇnovat nedobrovolnou aktivací stěračů a hlasitým troubením.

Opatrně jsem se přiblížila k té mechanické bestii, pro kterou někteří lidé mají mazlivá jména, ale já jsem se strachem a jenom se zavřenýma očima, vklouzla za volant.

 Klíč se mi třásl v ruce, když jsem ho zasunula do zapalování. Nemýlila jsem se, divoká šelma na mě vztekle zařvala, což mě málem katapultovalo ze sedadla.

Nechtěla jsem vypadat jako uplný srab, a zárovenˇ jsem nechtěla, aby si šelma pod kapotou auta myslela, že se leknu a uteču. Předstírala jsem, že mám k téhle bestii z kovu a gumy hluboké pouto a své autíčko opravdově miluju a jednou mu vymyslím krásné jméno a budeme spolu velké kámošky.

“Snad to spolu zvládneme, ale nesmíš na mě řvát,” usmála jsem se a přátelsky jsem poplácala palubní desku.

Zařadila jsem rychlost a hle, auto už vrnělo jako přívětivá domácí kočka. Nastal čas vyrazit do ulic, ve kterých vzhledem k tomu, že bylo krásné a slunečné odpoledne, nebyl velký provoz. V tomto líném dni jsem s přehledem projížděla asfaltovu džunglí, která se vlnila a klikatila mezi domy.

 Ale pak přišel okamžik, kdy jsem musela odbočit na polní cestu, která lehce stoupala. Chata zatím v nedohlednu a auto poskakovalo a tančilo na výmolech a kamenech. Věděla jsem, že tohle je jen zahřívací kolo, protože ten nejhorší kopec mě teprve čeká.

S bílými klouby, jak jsem křečovitě svírala volant a odhodláním tvrdohlavého mezka, jsem si pro sebe mumlala:

"Ani kameny mě neodradí," přeřadila jsem rychlost a vyrazila do většího stoupáku.

Při příjezdu pod chatu, která byla uschována na kopci v lese, jsem si prohlédla travnatý plácek, na kterém už stálo několik aut. Kdo by si pomyslel, že tahle odlehlá sešlost přiláká tolik lidí a bude problém s parkováním.

Všimla jsem si mezery mezi dvěma auty, tak akorát velké, aby se tam vešla moje škodovka. Byla jsem na sebe patřičně pyšná, když jsem mezi dvě cizí auta vklínila svoje autíčko.

Dokázala jsem to, dojela jsem a zaparkovala jsem. To je tak, když se člověk učí řídit až hodně po třicítce. Smířila jsem se s tím, že při řízení už nikdy nezískám sebedůvěru profesionála, ale za to vždycky zažiji nechtěnou dávku adrenalinu, kterou mi vyvolá můj nepřekonatelný strach.

 

 

Autor: Ivana Lance | čtvrtek 14.9.2023 1:04 | karma článku: 21,03 | přečteno: 654x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik