Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Sněhová pokrývka, aneb kalamita?

Nikdy jsem neměla ráda zimu a sníh. Jako dítě mě rodiče vystrčili ven a řekli mi: "Klouzej se, sánˇkuj, stavěj si sněhuláky." Jestli si mysleli, že dělají něco pro moje zdraví, opak byl pravdou.

Domů jsem přišla promočená a zmrzlá na kost. Nedokázal mě zahřát ani teplý čaj s medem a troje ponožky na nohách. Angínu jsem stejně chytla.

Sníh byl moje noční můra. Na vánoce - dobrý, ale v lednu jsem si přála mávnutím kouzelného proutku otevřít dveře do jara. Sluníčko a rozkvetlé stromy mě uchvacovaly každý rok. Nemohla jsem se jich nabažit.

Proto, když jsem se odstěhovala na jih Ameriky, uvítala jsem, že "Sv. Martin na bílém koni" k nám nedorazí každý rok. Většinou přijede až v lednu nebo unoru a zdrží se asi jeden až dva dny a sníh roztaje. Sluníčko přebije námrazu.

Letos tomu je jinak. Nemuseli jsme čekat až na leden nebo unor. Včera padal sníh. Chumelilo se, jako když se Sv. Petru roztrhla v nebi peřina (z jaké to bylo pohádky?). Sníh se tiše snášel na stromy, cesty a silnice. 

Letos tomu bylo jinak, nad padajícím sněhem jsem cítila, že bych ho chtěla zachytit a ponechat si ho.

Sníh

                                                        Sníh, který včera napadl.

 

Jak řesíme sněhovou pokrývku tady na jihu? Kalamita. Na silnice nevyjíždějí sypací vozy se solí. Lidé jsou žádáni, aby nikam nejezdili, pokud nutně nemusí. Z toho důvodu se uzavřou školy, ordinace a kanceláře. V obchodech je minimum zaměstnanců a to jsou většinou ti, kteří se nestačili vzdálit před kalamitou z pracoviště a nebo: odvážlivci. Odvážlivci se s autem kloužou po silnici na sněhem zaprášené ledovce a občas končí v příkopech.

Jednou jsem se také takto klouzala do práce. Normálně je to pět minut jízdy autem, ale na ledovce se to prodloužilo na ještě jednou tolik. Manžel cestu odřídil, protože já bych zaparkovala v prvním příkopě. Přesto, i s jeho "odborným" řízením, jsme se občas sklouzli směr příkop.  Pronaříkala jsem celou  cestu, že jsem měla raději zůstat doma. Byla jsem určitě na zabití, za námi se totiž klouzalo policejní auto. Byly jsme v té ranní době jediné auto, které se na křižovatce objevilo. Policejní auto stálo kousek od křižovatky, a tak se chtěli přesvědčit, že cestu zvládneme.

V době kalamity mají policajtí, hasiči a zdravotníci pohotovost. 

 

Když u nás sněží

 

 

Když u nás sněží, sníh není na dlouho. Bude poledne a sníh taje. Venku hřeje sluníčko, konec vánoční nálady. Pustim si české koledy, protože bych si hrozně ráda zopakovala včerejšek. Ale některé chvíle se nedají "přidržet", přesně jako ten sníh. Rozplynou se.

 

 

Autor: Ivana Lance | sobota 9.12.2017 17:39 | karma článku: 14,20 | přečteno: 676x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku

4. května 2024  7:05

Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...

Do konce roku by se mohlo konat další jednání české a ukrajinské vlády, řekl Fiala

4. května 2024  6:48

Do konce letošního roku by se podle premiéra Petra Fialy mohlo konat další společné jednání české a...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik