Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prso mi nechte!

Ivana Dianová a její blog: "Divný dárek, který nemohu vrátit ani vyhodit aneb Prsy mi nechte." mě inspiroval napsat tento blog:

Malá místnost kam se vešel pouze psací stůl s počítačem a kulatý stůl okolo kterého stály čtyří židle. Sedli jsme si s manželem ke stolu a čekali.

Nejdříve přišel chirurg. Znala jsem ho, před několika týdny mi dělal biopsy. Sedl si k nám a otevřel desky o velikosti A4, které byly plné papírů. Na prvním listě byl nákres nahého lidského těla. Chirurg vzal tužku s logem nemocnice a zabodl ji do obrázku, kde bylo namalované pravé prso.

"Přibližně v těchto místech máte nádor," řekl mi. "Jsou dvě možnosti, můžeme udělat mastectomy a nebo lumpectomy. První možnost je odstranit celé prso a lymfatických žláz. Druhá možnost je šetrnější. Odstraníme nádor a jeho okolí. Vezmeme několik lymfatických žláz, abychom se přesvědčili, jestli se nemoc nerozšířila..."

"Třetí možnost by tam nebyla?. Jako jít domů a zaspat špatný sen?" zadoufala jsem v zázraky.  

Usmál se a řekl mi, že se mi to nezdá, že to není sen.

S jeho pomocí jsme udělali rozhodnutí: vyndají nádor a jeho okolí, z podpaží mi vezmou tolik lymfatických uzlin, kolik potřebuji, aby se ujistili, že se nemoc nerozšířila. Po operaci půjdu na radiaci a možná na chemoterapii. Záleží na tom, jak dopadnou jiné výsledky krve, na které čekají. Na kolik procent je riziko, že se nádor může vrátit.

"Chtěla jsem vám říct, při operaci vezměte raději o něco víc z okolí nádoru. Nechci druhou operaci. Jsem stará a znetvořené prso mi nevadí," ujistila jsem ho. . 

Přežít!

Slíbil, že prso okolo nádoru vybere a se slovy, že se uvidíme v den operace, odešel.

Opět jsme čekali. Doktor z radiace byl starší a usměvavý. Vyrobí mi "kolíbku" ze sádry, kam si vždyky při ozařování lehnu. Můžu mít pokles imunitního systému, Mám nějaké dotazy? Neměla jsem, a tak odešel.

Cekali jsme. Lékařka z onkologie mi řekla to, co už chirurg. Ještě neví, jestli budu mít chemoterapii, až co ukáže další test krve. Ale určitě budu brát pět let chemoterapii na blokování estrogenu.

"Vedlejší učinky?" zajímala jsem se.

"Nebojte se, máme z čeho vybírat. Vybereme takové, po kterých budete mít co nejméně vedlejších učinků." slíbila a odešla.

Cekali jsme. Poslední lékařka byla pycholožka zeptala se mě, jak se cítím po všech těch novinkách. 

"Jako ve snu, jenom se stále nemůžu probudit."

Pokud budu potřebovat si promluvit nebo medikaci, tak jí mám zavolat.

Odcházeli jsme s manželem domů. V rukách jsem svírala desky plné papírů, kde byl ten nákres nahého lidského těla a v pravém prsu pod bradavkou černá tečka - nádor.

Příjeli jsme domů. 

Odešla jsem se do koupelny osprchovat. Potřebovala jsem se sebe smýt  všechnu tu hrůzu, ale ani voda, ani mýdlo mi nepomohly.

Stála jsem nahá před zrcadlem a prohlížela se. Moje prsa.

Okolo očí mám vrásky, od smíchu, od bolesti, ale prsa pořád vypadají mladě.

Mám mladá prsa, prso mi nechte!

Brečela jsem.

Přežít!

Krůček za krůčkem, musím být silná a přežít!

Autor: Ivana Lance | úterý 26.12.2017 13:41 | karma článku: 28,33 | přečteno: 1372x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Volby by s přehledem vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik