Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje léto u bazénu

Ctete správně u bazénu, ne v bazénu, protože plavat neumím. Nikdo mě nebyl schopen naučit plavat, ani  ve škole ne. V zimě nás, děti, místo tělocviku vozili do městského bazénu a nejdříve učili splývat s kusem polystyrenu.

Nevěřila jsem, že mě může udržet kousek lehkého polystyrenu. Nohama jsem se odstrčila ode dna, plavčíku koukejte: snaha. Myslela jsem si, že jsem ho oblbla, protože nohy jsem do výšky nezvedla. Vidíte? Nejde to a poskakovala jsem u kraje bazénu i s polystyrenem. Netrpělivý plavčík neměl na moji hru náladu a občas se mě snažil postrčit směrem hloubka. Udělala jsem takový cirkus, jako kdyby se mě snažill utopit a on raději postrkování nechal. Vesele jsem si poskakovala u kraje bazénu a splývat ani plavat jsem se nenaučila.

Všechny pokusy naučit mě plavat byly marné. Nevím pokom jsem zdědila takovou hrůzu z vody. Rodiče sice vodu nevyhledávali, ale plavat uměli. Maminka měla snahu nás s bráchou plavat naučit.  O prázdninách, když jsme byli na  chalupě, nás vzala k rybínku. V rybníku, ve kterém se cachtala celá vesnice a jeji blízké okolí,  bylo narváno, Okolo rybníku byl jenom kousek trávníku, na kterém se nechala rozložit deka, takže ani lehnout si nebylo kam. Nešlo si otevřít knížku a číst si. Byl tam křik, smích a cákání vody, ale  to přece k prázdninám patří.... 

                                                                                                                                              Nejdříve jsem uvěřila nadšeným dětem, které skákaly do vody a potápěly se.  Uvěřila jsem ji, že je to opravdová slast a opatřně jsem do rybníka vstoupila. Chodidla se mi ponořila do bahna a nic nepomohlo ujištˇování, že kousek dál je písek. Vstoupila jsem do vody a rychle z ní vystoupila. Zkušenost s bahnem mi stačila. Prolézalo mi mezi prsty a byl to tak otřesný zážitek, že do vody mezi kapry a jinou havětˇ už by mě nikdo nedostal. Naštěstí brácha se plavat naučil, plán byl sice splněn pouze na padesát procent, ale já jsem maminku ukecala, a tak jsem mohla uniknout s knížkou do koutku.                                                                                                      

Moje vzpomínky na prázdniny jsou vzpomínky na posečenou trávu, kterou jsme chodili obracet, aby se nezapařila, na malinovou šťávu s vodou z kohoutku na dvoře, na knížky, které jsem hltala, na kluka s kytarou, který mi chodíval několik let hrát moje zamilované písničky.

 

 

 Nemusím říkat, že jsem ve svém životě bazény a jiná vodní zařízení nevyhledávala. To jenom v posledních letech o prázdninách, na stará kolena, doprovázím vnučku a svého manžela do bazénu. Bazén je společný pro lidi, kteří žijí v našem subdivision. Chodíme hned po ránu, než se ostatní lidé probudí. Jsem pouze doprovod, a tak jsem si myslela, že jako doprovod se nemusím  oblékat do plavek. Zmýlila jsem se, manžel vyžaduje, že když on musí ve svých sedmdesáti a něco letech do plavek, tak já ve svém "mladém" věku musím mít na sobě také plavky. Mám plavky, sedím pod střechou, kde běží větrák a ostřím zrakem sleduji vnučku, která se ve vodě čachtá a dávám jí rady, aby se neutopila. Svého manžela naviguju, kde má právě být, aby byl vnučce po ruce, kdyby se topila a potřebovala ho. Po dvou hodinách jsme už všichni značně unaveni z mých navigací a jdeme domů. To si vždycky oddechnu, bazén jsme přežili.

Autor: Ivana Lance | neděle 16.6.2019 22:44 | karma článku: 15,71 | přečteno: 602x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik