Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se stala ucitelkou

     Nikdy jsem nechtela byt ucitelkou, natoz ucitelkou v materske skolce. V patnacti, kdy jsem vychazela ze skoly, me to ani nenapadlo. Na skolu se totiz delaly talentovky a kdepak ja a talent.         

 

     Pri hodinach vytvarne vychovy jsem byla vzdycky rada, ze muj vykres neuplaval pod nanosem vody, kterou jsem pri kresleni s vodovyma barvama pouzivala. Po ucitelcine ohodnoceni jsem vsak litovala, ze radeji neuplaval nekam daleko, alespon do more. Presto jsem se nevzdavala a stale doufala, ze jednou muj vykres bude podoben tomu, co jsme meli nakreslit.

     Ani pri zpevu jsem se neprosadila. Ne ze bych se nesnazila, iniciativne jsem se prihlasila do peveckeho krouzku. Byla jsem tam jenom jednou, nehodila jsem se jim ani do sboru. Mysleli si, ze bych jim to kazila, nebo co.

     Mozna nejsem talentovana na zpev, ale na nejaky hudebni nastroj bych hrat mohla, napadlo me a vybrala jsem si  klavir, coz byla tenkrat velice draha zalezitost. Samozrejme, ze muj napad doma neprosel. Vyslechla jsem si: "S tvym hudebnim nadanim ti budeme kupovat klavir," a tvarili se, ze tak prasteni nejsou, jak jsem si myslela.  Nastesti kamaradka mela hrani na klavir povinne a naucila me vytukavat jednim prstem dve pisnicky. Tim jsme skoncily a memu talentu bylo ucineno zadost.

       Nikdy jsem nechtela byt ucitelkou v materske skolce, nejsem totiz detsky hrava. Naopak, cim jsem starsi, tim vice na sobe shledavam chovani sveho otce. Ironie, striktnost a disciplina. A uz nekdo videl disciplinovane deti, ja tedy ne. A hlavne ty americke. Americke deti si muzou delat, co se jim zalibi a mysli si, ze jsou stredem sveta nebo dokonce vesmiru. A jak bych mohla pri vychove uspet ja, ktere od detstvi vsechny "soudruzky ucitelky" a dokonce i rodice, vstepovali, jake jsem budizknicemu.

       "To neprichazi v uvahu," rekla jsem proto rozhodne, kdyz se svagrova zminila, ze ve skolce potrebuji substitute teacher a muj muz zajasal: "To je vyborny napad."                                                                            

       Nejdrive jsem si myslela, ze si ze mne delaji legraci a cela pitomost bude shrnuta pod stul. Nebyla.   

       "Nevim, co bych ty deti ucila," priznala jsem uplne vazne a oni na me nevericne hledeli. Jako kdybych jim prave sdelila nejvetsi pitomost, nejnesmyslnejsi vymluvu.                                              

       Snazila jsem se je presvedcit, a tak jsem zacala vypocitavat, co vsechno neumim:                                                           

       "Kreslit bych s nima nemohla, take zpev mi nejde," a nerekla jsem jim, ze radost ze zpevu mi sebrali hned v te tride, kdyz me ani do sboru nevzali. Od te doby jsem se zpevu vyhybala.

       "Zazpivej neco, zazpivej neco," otravoval muj muz a nedal pokoj, dokud jsem se nenastvala a opravdu jsem zazpivala starou pisnicku, kterou mi zpivavala moje babicka "Cervena ruzicka." Muj muz sice tento druh pisne neznal, ale na prvni posleh poznal, ze to neni v poradku.                                                               

      "No, zpivat neumis," pripustil.

      "Tak vidis," triumfovala jsem. "Nebo si snad myslite, ze bych ta nevinatka mela ucit anglictinu, vzdyt ji ani ja sama poradne neumim." Rekla jsem "nevinatka", nechtela jsem, aby si mysleli, ze snad neco mam proti detickam, dokonce americkym detickam. A byla jsem stastna, ze ted jsem je presvedcila a daji mi pokoj se skolkou.

      "Anglicky umis dobre," shodli se muj muz se svoji segrou, "a to ostatni se naucis," rozhodli  jako kdyby neexistovalo nic snadnejsiho, nez se z kopyta jelita premenit na talentovaneho jedince.

      Videla jsem, ze s nima nic nezvitezim, a tak jsem vyrazila do skolky uchazet se o misto: substitute teacher.

                 

Autor: Ivana Lance | pátek 13.3.2009 23:18 | karma článku: 14,27 | přečteno: 1579x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Tlaková níže přinese mírné ochlazení. O víkendu bude oblačno, přijdou i bouřky

2. května 2024  6:54

Přímý přenos Silný vítr a nebezpečí vzniku požáru na vybraných místech v Česku hrozí ještě ve čtvrtek, výstrahy...

USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku

2. května 2024  6:49

Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik