Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Jestli je láska ohenˇ, tak já pro tebe uhořím."

"Jana je těhotná," pospíšil si Luboš s novinkou ještě dříve, než jsme se stačili usadit ve vinárně ke stolu. Ztěžka jsem usedla na dřevěnou židli a měla jsem pocit, že mi vyrazil dech. Srdce se mi sevřelo,

do žil se mi pomalu vléval jed. Ztěžka jsem vydechla:

"Možná se mýlíš."

Led a jed mi bránil se pohnout, ale můj mozek usilovně pracoval.

Pro Janu těhotenství znamená výhru. Co tato novinka znamená pro mne: Dva roky jsem čekala, jak se mezi námi rozhodne. Jana nebo já, já nebo Jana. Nyní to vypadá, že je rozhodnuto. Ačkoliv všechno ještě nedávno nasvědčovalo tomu, že bych na stupni vítěze mohla stát já, o hodně mladší Jana hodila do našeho ringu větší eso: dítě.

                                                                                                                                                     Nikdo nesmí vidět bolest, která ve mně byla, ani Luboš ne. Už pár let jsem si dávala velký pozor, abych okolí neukazovala svoje pocity. Jsou to dva roky, kdy jsem se do jejich desetiletého vztahu vřítila já. Nevěděla jsem, že spolu chodí a nechodí. Každý žil jinde, rozcházeli se a scházeli a já jsem HO poznala, když byli rozejití. Mohlo mě napadnout, že skoro padesátiletý chlap bude mít schovanou nějakou přítelkyni. Neřekl mi o ni, i když mi mohlo  být nápadné, jak se snaží náš vztah držet pod pokličkou. Když jsem se o Janě dozvěděla, bylo pozdě, ohenˇ byl zažehnut. Snažila jsem se mlčet, neubližovat jí ani jemu. Snažila jsem se nikomu neubližovat, ale někdy se tak prostě nedá žit.

"Vezmu si ji," zaslechla jsem Luboše, který stále mluvil, ale já jsem mu nevěnovala pozornost. Až jeho poslední věta mě málem nadzvedla na židli

"Ty si ji chceš vzít, i když je s Mírou těhotná?" zeptala jsem se nevěřicně a někde v dálce na mě zablikalo světýlko: naděje.

"Není těhotná s Mírou, ale se mnou," podíval se Luboš na mě vyčítavě, že jsem mu před tím nevěnovala pozornost, protože z jeho hovoru, jsem k tomuto poznání, měla dojít sama.

Do žil se mi vracela opět krev, když vedle mne štˇastně vykřikoval:

"Je to moje dítě. Moje dítě."  radoval se rozvedený Luboš, který už měl z předchozího manželství dvě  starší děti.

Stále jsem nemohla této radostné události uvěřit.

"Vůbec jsem nevěděla, že ty a Jana jste se dali dohromady."

"Jana ke mně přišla, byla zničena z toho, jak se k ní Míra chová. Myslela si, že ty a já spolu chodíme...:" zadíval se Luboš na mě, když zmlkl.

"Já vím, někteří lidé si to stále myslí," přikývla jsem, přestože s Lubošem jsme byli  několik let pouze kamarádi. Náš vztah se začal přetřásat, když jsem Lubošovi stála modelem pro obraz, který maloval a byla jsem spoře oděna. Nemyslela jsem tím nic zlého, měla jsem pocit, že se nemám za co stydět, ale vlna proti mě se zvednula a Luboš byl pasován na mého přítele.

Obraz, který zapříčinil mnoho nepříjemností. Míra ho nikdy nevydýchal a udělal mi hroznou scénu, která byla na urovni žárlivého manžela. Jana zase nikdy nevydýchala, když ze žárlivé scény poznala, že Míra není jenom mým kamarádem a mezi námi je uplně jiný vztah. Sebrala se a utekla, nikdy jsem nevěděla, že k Lubošovi, se kterým se zapletla. Copak tomu asi nyní říká majetnický Míra, když tolik žárlil na model na obraze.

-------------------------------------------------------------

"Jana je těhotná," sdělil mi Míra ve stejný den, pouze už byl večer. Byl věcný a klidný, překvapilo mě, že zprávu o těhotenství, tak klidně přijal. Neřekla jsem mu, že jsem mluvila s Lubošem a o těhotenství vím.

"Musíme se rozejít, budu si Janu brát," sdělil mi náhle a mně se zatmělo před očima. On, nepřítel snˇatků, udělal velké rozhodnutí.

"Opravdu se chceš starat o cizí dítě?" jed ze mne stříkal na všechny strany. Jízlivost a krutost, kterou jsem se zeptala, vyrazila pro změnu dech jemu.

"Počkej. To dítě je moje," sdělil mi on velkou novinku.

Zchladla jsem  opět na bod mrazu. Nevěděla jsem: on mu nikdo neřekl, že Jana je těhotná s Lubošem? Nebo s kým vlastně byla těhotná? A záleželo na tom, protože všude kolem nás se válely střepy bývalých lásek. Nechtěla jsem o tom s ním mluvit, ale byl neuprosný. Slíbil, že bude rozumný.

"Nevím, co je pravda. Opravdu ne. A už mě do toho netahej," zvedla jsem se ze židle. Nelíbilo se mi, že jsem byla první, která mu řekla tak strašná slova.

Odjel se s Janou, která zrovna byla u rodičů, rozejít. Jeho ješitná povaha neunesla, že nezná pravdu. Ani láska mu nepomohla, aby ji odpustil.

Po  nějakém čase jsme se také rozešli. Neměli jsme si už co říct, všechna pozlátka spadla. On nebyl tím, kým jsem si přála, aby byl. Ani já jsem nebyla ta, se kterou by si přál žit. Snažila jsem se zapomenout, ale na spáchané zlo se zapomíná špatně.  A tak si občas si s hrůzou vzpomenu: Jestli je láska ohenˇ, tak já pro tebe uhořím.

 

 

Autor: Ivana Lance | úterý 21.7.2020 15:47 | karma článku: 17,22 | přečteno: 692x
  • Další články autora

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,40 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 958x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik