Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Žena dvou tváří

"Babičko, tobě je špatně," vykřikla zděšeně moje patnáctiletá vnučka, když jsme se ráno potkaly v kuchyni. Tak brzy ráno se spolu nepotkáváme, ona je na telefonu do půlnoci i déle a potom vyspává celé dopoledne.

Dokud si ráno nedám kafe, nemám dobrou náladu a večer jsem si zapomněla nastavit kávovar, abych ráno vstala a káva by voněla po celém domě. Zapomněla jsem, a tak moje první kroky vedly do kuchyně ke kávovaru, který jsem zapla.

"Ty tak špatně vypadáš, babi, opravdu ti nic není?" naléhala na mne s obavou.

"Co by mi bylo, nic mi není a zalez ještě do pokoje," odsekla jsem a zmizela jsem v ložnici.

Při příchodu do koupelny jsem věděla, že bych se do zrcadla dívat neměla, ale podívala jsem se.

"Fuj, to jsem se lekla," málem jsem si odplivla. V zrcadle jsem zahlédla Marfušu, co ta tady dělá? V mém domě a v moji koupelně? Co se dá dělat, bývala jsem zvyklá na jiné obrazy v zrcadle. Zatím žádné pohledy do zrcadla, nařídila jsem si a sáhla jsem po kartáčku na zuby a zuby si vyčistila. Obličej jsem si omyla studenou vodou, abych se po ránu probrala.

Ze šuplíčku jsem vytáhla malou kulatou krabičku, a tedˇ, co se dá dělat, pohled do zrcadla byl nutný. Do očí jsem si dala kontaktní čočky.

"Abych tě lépe viděla," zašeptala jsem si známou větu z Karkulky. Říká se, že staří lidé dětinští, asi je to pravda, vracím se k pohádkám.

Zase ta Marfuša v zrcadle. Ještě chvíli to musím vydržet. Z hrnečku jsem vyndala zuby, které se tam na noc louhovaly a zbavovaly se bakterií. Falešné zuby jsem si zasunula do ust, protože mi chyběla jednička a dvojka nahoře. Zuby jsem zacvakla a už jsem se mohla na sebe zasmát. Už se to lepší, Marfušo, pochválila jsem se.

Na obličej jsem nanesla podkladový krém a malinko make-upu, v mém věku se líčení nemá přehánět. Přimalovala jsem si obočí, které mi před lety z ničeho nic zmizelo. Na oční víčka nenápadné stíny a tedˇ řasenka, hezky si řasy protááááhneme, žádné přehánění, jenom tak malinko je protááááhneme.

Vlasy jsem měla dlouhé tak akorát, abych si z nich vyčesala na hlavě malý bobík. Sepnula jsem je, do čela jsem uvolnila takovou prořídlou ofinu, žádná hustá ofina, ta je pro mladé. A potom jsem sáhla po skvostu, pořídila jsem si nový ohon, který jsem upevnila na svého bobíka. Byl nádherný, dlouhý asi třicet centimetrů a hustý, vypadalo to, že mám spoustu vlasů, protože i barva ladila s moji barvou vlasů. Nosila jsem už dlouho svůj starý ohon, který byl o něco kratší. Pohodila jsem hlavou a můj nový ohon se zavlnil ze strany na stranu. Moc se mi to líbilo, a tak jsem pohazovala hlavou.

"Žádná Marfuša, Nastěnka jsem," smála jsem se štˇastně nad svým vylepšením. "Jsem krásná Nastěnka," pochválila jsem se opět a vykročila jsem do nového dne.

 

 

Autor: Ivana Lance | úterý 14.2.2023 17:40 | karma článku: 25,98 | přečteno: 755x
  • Další články autora

Ivana Lance

Tanec

Noční obloha se třpytila miliony hvězd, jako by se připravovaly na tanec. Měsíční svit zaléval louku stříbrným světlem a vítr šumící v korunách stromů zněl jako tichý doprovod noční melodie.

8.5.2024 v 23:42 | Karma: 9,45 | Přečteno: 184x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,35 | Přečteno: 599x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

7.3.2024 v 0:36 | Karma: 19,61 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,69 | Přečteno: 610x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Projekt Východní štít. Polsko na hranicích postaví opevnění za miliardy

18. května 2024  17:48

Polsko investuje deset miliard zlotých (asi 58 miliard Kč) do zvýšení bezpečnosti své hranice s...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

  • Počet článků 395
  • Celková karma 18,13
  • Průměrná čtenost 955x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik