Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hašteření s učitelem, aneb náš teenager.

Také máte doma svého teenagera? S manželem si ji občas půjčujeme od syna a snachy. Většinou ji vyzvedáváme ze školy. Zdá se, že jsme se po čase stali skutečnými experty v navigaci kolem její nové střední školy.

Už nepotřebujeme mapu ani GPS. Zaznamenali jsme pokrok i v tomto směru, že už nelákáme do auta cizí děvčata, která mají dlouhé, rozpuštěné a vlající vlasy v domnění, že je to naše slečna. Ani dlouhé vlasy nás nespletou a vnučku už zdálky poznáme. Určitě je to tím, že pro ni jezdíme častěji, než začátkem školního roku, kdy jsme v místech školy, tak trochu ztráceli.
Vnučce se junior high líbí mnohem víc než základní škola. Cítí se jako dospělá, když si ji nepředávají rodiče a učitelé jako malé dítě.
Ve škole se ji líbí, na nikoho si nestěžuje...až na jednu učitelku.
“Nemá mě ráda. Vždycky mi dává pod devadesát bodů za testy,” postěžovala si v autě už několikrát.
Blbost, že? V Americe se píší testy, takže klasifikaci nelze zfalšovat. Určitý počet špatných odpovědí automaticky zařadí žáka pod určitý počet bodů, na rozdíl od doby, kdy jsme psali písemky a učitel studenta subjektivně známkoval.
Měla jsem pocit, že náš teenager, tak trochu přehání. Proč by ji učitelka neměla mít ráda a dávala ji horší známky, než si zaslouží?
“Já vím, že z jiných testů máš “A”, ale možná máš problémy s angličtinou,” zeptala jsem se a dávala
si pozor, abych se ji nedotkla. Vím, že náš teenager žije odmalička v dvojjazyčném prostředí a přepínání mezi jazyky pro ni může být náročnější. I když asi už ve čtyřech letech přijala angličtinu jako svůj první jazyk a vyžadovala pohádky v ní.
Zpočátku jsem jí nevěřila, že si na ni učitelka zasedla.
“Asi nemáš správné odpovědi, ” zareagovala jsem před časem, když si opět postěžovala, že má pod devadesát bodů.
“Nee,” oponovala. “Poslouchá mě vůbec někdo?" zaupěla. "Měla jsem správné odpovědi a stejně mi dala 89 bodů.”
Její zoufalý ton mě nenechal chladnou a zbystřila jsem:
“Jsi si jistá, že jsi je měla správně? Zkontrolovala jsi je?”
“Zkontrolovala jsem si to s kamarádkou, všechno bylo správně,” tvrdila.
“Řekla jsi to učitelce?”
“Neřekla.”, přiznala.
“To je chyba, tak příště jdi za učitelkou a řekni ji to.” poradila jsem ji.
Tento týden se situace opakovala. Vnučka měla v testech zaškrtnuté tři špatné odpovědi a dostala svých jistých 89 bodů. S kamarádkou si porovnaly texty a zjistily, že se učitelka opět zmýlila a dvě správné odpovědi označila jako špatné.
Tentokrát se náš teenager nedal a ozval se. Ukázala učitelce správné odpovědi, a ta svůj omyl uznala a velkoryse jí přepsala klasifikaci z 89 bodů na 92. Na 92, opět omyl? Její kamarádka při jedné špatné odpovědi měla správné skore: 96.
Nespravedlnost.
Syn mi včera volal rozzlobený, že píše učitelce e-mail, protože nemíní kontrolovat i po ní, jestli rozezná správnou odpovědˇ od špatné. Dneska ráno jsem měla obavu, jak toto hašteření pokračuje, ale už je to dobrý. Učitelka ještě dneska opravila test z 92 bodů na správných 96.
“Tak to bylo rychlý a vlastně uplně zbytečný.”
Přemýšlím, jestli si opravdu učitelka na vnučku zasedla a proč? Napadlo mě, že vnučka mluví bez přízvuku a nikdo nepozná, že se nenarodila tady v Americe. Ale to, co prozrazuje, že je cizinka, je její příjmení, končící na -ová. Možná paní učitelka nemá ráda cizince, možná nemá ráda jen ty, kterým končí příjmení na -ová, protože si myslí, že pocházíme ze země: kde zítra již znamená včera.
Kdo ví?

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Lance | čtvrtek 7.3.2024 0:36 | karma článku: 19,40 | přečteno: 740x
  • Další články autora

Ivana Lance

Tanec

Noční obloha se třpytila miliony hvězd, jako by se připravovaly na tanec. Měsíční svit zaléval louku stříbrným světlem a vítr šumící v korunách stromů zněl jako tichý doprovod noční melodie.

8.5.2024 v 23:42 | Karma: 0 | Přečteno: 45x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma: 25,21 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Zachráněná?

V pátek odpoledne jsem se velkými prostornými dveřmi vynořila z obchodu. Bylo po třetí hodině a já jsem s ulevou opouštěla pracovní ruch. S radostí jsem vykročila do slunečného odpoledne. Práce je sice fajn,

12.2.2024 v 18:40 | Karma: 21,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Láska je jako duha

Láska má více barev než duha. Od něžného růžového šimrání až po vášnivou červeň, od klidné modré důvěry až po žluté štěstí.

9.1.2024 v 18:34 | Karma: 14,40 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona

Ivana Lance

Předstírám, že jsem: Sibyla.

Nik se vrátil se z kasina nad ránem, ulehl do postele a okamžitě usnul. Přestože jsem byla vzhůru, odolávala jsem pokušení vylézat z postele ve čtyři ráno. Musela jsem si ale na chvíli zdřímnout,

3.1.2024 v 1:01 | Karma: 15,29 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Výkonný výbor TOP 09 schvaluje nominaci Ženíška na post ministra pro vědu

9. května 2024,  aktualizováno  7:05

Širší vedení vládní TOP 09, výkonný výbor, se schází už v 7 hodin ráno, aby schválilo nominaci...

Víkend bude oblačný s až 22 stupni, od pondělí opět deštivo i bouřky

9. května 2024  6:58

Přímý přenos Konec druhého květnového týdne bude typicky jarní, poslední noc s přízemními mrazíky bude ta ze...

Izrael bombami zabíjel civilisty v Gaze, zdůvodnil Biden zastavení dodávek

9. května 2024  6:22

Izrael podle amerického prezidenta Joea Bidena použil bomby dodávané Spojenými státy k útokům, při...

Poslanci projednají korespondenční volbu pro české občany v zahraničí

9. května 2024  5:15

Na mimořádné schůzi se poslanci vrátí k návrhu vládní koalice na zavedení možnosti korespondenční...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 395
  • Celková karma 16,53
  • Průměrná čtenost 955x
Listen to the wind,

IT TALKS.

Listen to the silence,

IT SPEAKS.

Listen to your heart,

IT KNOWS.

(Native American Proverb)

 

Seznam rubrik